• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hello, long time, no see! Jag hinner ju aldrig in här nu för tiden men ni som har Facebook vet ju att jag lever och mår bra iaf.

Vill bara passa på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK! Hoppas att ni alla får det underbart med ledighet, sol och så mycket godis att ni storknar!

Påskiga kramar!

• Telis

Nu är vi hemma efter en helt underbar helg i fjällen. Kan inte nog säga hur underbart det var att äntligen få åka lite skidor igen, det var två år sen sist. Längsta uppehållet sen jag var 4 år.

Nenne, förstår helt och fullt ångesten över att börja jobba igen! Men hoppas att det blir som för mig, nu känns det helt ok att jobba även om dom två första veckorna var tuffa.

Passar på att säga GRATTIS till morgondagens födelsedagsbarn om jag inte hinner in igen. Hipp hipp hurra för världens finaste Hektor!!

porchez, vad härligt det låter med hunken!

Snartis, hoppas att du mår bättre idag! Det låter jättejobbigt det där! Vad kan det vara om det inte är uvi?

Nu måste jag jobba lite igen.

• Telis

porchez, vi åkte med ett par kompisar. Perfekt att ha med lite barnvakter.

Cicci, nej dom hade inga pjäxor i hans storlek tyvärr. Men han fick åka fjällpulka och det gillade han. Men nästa år, då jäklar.

Jag hoppas verkligen att vårt dagis kommer att ha sockerförbud. Annars får väl jag också bli sån där föräldrarepresentant.

Muggles, ska vi inte få se tvillingmagen innan det är för sent?!

• Telis

Muggles, om du inte vill lägga upp en bild i galleriet av någon anledning kan du väl mejla mig ett foto? Jag är så nyfiken.

• Telis

Stor kram, fru E! Det är fruktansvärt orättvist.

• Telis

För att prata I-landsproblem så har vi fått dagisplats idag - på fjärdehandsvalet, jäkla skit. Så vad gör man nu? Man kan ju inte tacka nej och stå där utan plats, men jag vill verkligen inte ha Televinken där. *bah*

• Telis

Gomorron! Jo visst, vi får stå kvar i kön. Jag är bara så där barnsligt villinte! Jag vill inte skola in honom där och sen behöva flytta på honom. Jag vill att han ska få förstahandsvalet NU. *stampar lite med foten*

• Telis

Koko, nej jag vet inte om dom är klara men att dom håller på. Han ligger nu på plats 17 på förstahandsvalet och det var väl plats 35 för någon månad sen. Sjutton platser låter rätt mycket men jag hoppas att det blir som för er!

Grattis Hattis!!! Hoppas att du kan njuta lite mer nu och nojja lite mindre!

Spännande med fotograferingen, Liten! Hoppas det blir bra!

• Telis

Cicci, tack!

Koko, ja vi får hoppas på det!

Fossing, det låter som en jättebra lösning tycker jag!

Nej, nu hinner jag inte förlusta mig mer här. Kramar så länge!

• Telis
    Piggelin1 skrev 2011-04-27 10:47:25 följande:
    Ang dagis - ett litet inlägg - jag kanske är synnerligen okänslig, men varför är det så himla farligt för barnen att byta dagis efter ett tag? Barn anpassar sig ju alldeles fantastiskt bra för det mesta, bara de är trygga med sina föräldrar. Sen att man inte vill ha ett kasst dagis, det förstår jag ju absolut, men själva bytet är väl inte så himla farligt? De vänjer ju sig snabbt.
    Här i Gbg får man vara glad att man överhuvudtaget får en dagisplats (Lex Göteborg ang förskoleplats/-grupper etc, har det ju pratats om flera ggr i media), så vi fick ta det vi fick, när vi flyttade för två år sen (man måste söka ALLT i hela stadsdelen & de närliggande med). Amanda var på sitt dagis (några km härfrån) april-juli för två år sen & sen efter sommaren så fick vi dagmamma här i området där vi bor. Det var inga som helst problem att byta, snarare bara positivt & till det bättre. Jag tror faktist inte att barnen får men för livet för att de byter dagis/förskola/skola. Sorry om jag låter lite dryg nu, men den här trygghetstörsten som verkar råda lite överallt är lite för mkt för mig...
    Men jösses, Piggelin, läste du ut allt det där ur mitt inlägg?!

Som jag sa redan igår så är det här ett I-landsproblem. Precis som många andra har här.

Jag kanske är en curlingförälder och en trygghetsnarkoman, det är okej i så fall. Jag försöker bara göra mitt bästa och försöker utgå ifrån vad jag tror är bäst för Televinken.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!