Piggelin1 skrev 2011-04-27 10:47:25 följande:
Ang dagis - ett litet inlägg - jag kanske är synnerligen okänslig, men varför är det så himla farligt för barnen att byta dagis efter ett tag? Barn anpassar sig ju alldeles fantastiskt bra för det mesta, bara de är trygga med sina föräldrar. Sen att man inte vill ha ett kasst dagis, det förstår jag ju absolut, men själva bytet är väl inte så himla farligt? De vänjer ju sig snabbt.
Här i Gbg får man vara glad att man överhuvudtaget får en dagisplats (Lex Göteborg ang förskoleplats/-grupper etc, har det ju pratats om flera ggr i media), så vi fick ta det vi fick, när vi flyttade för två år sen (man måste söka ALLT i hela stadsdelen & de närliggande med). Amanda var på sitt dagis (några km härfrån) april-juli för två år sen & sen efter sommaren så fick vi dagmamma här i området där vi bor. Det var inga som helst problem att byta, snarare bara positivt & till det bättre. Jag tror faktist inte att barnen får men för livet för att de byter dagis/förskola/skola. Sorry om jag låter lite dryg nu, men den här trygghetstörsten som verkar råda lite överallt är lite för mkt för mig...
Men jösses, Piggelin, läste du ut allt det där ur mitt inlägg?!
Som jag sa redan igår så är det här ett I-landsproblem. Precis som många andra har här.
Jag kanske är en curlingförälder och en trygghetsnarkoman, det är okej i så fall. Jag försöker bara göra mitt bästa och försöker utgå ifrån vad jag tror är bäst för Televinken.