Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Välkomna till Tivoli Empatia!

PB – jösses, vem tände blåslampan i din röv, hjärtat? Oh, det var ju du själv, way to go girl!!

• nennesjuttioåtta

Oh nu platade vi med väldigt töntiga röster här helt plötsligt *kollar in Daisy*
    åh helleguuu va fin!  

• nennesjuttioåtta

Tinga – ha en riktigt skön semester!!! Väl värt!

• nennesjuttioåtta

Idag är jag riktigt impad av min man som kämpade sig igenom ett skidlopp om 4,5 mil! Jo, han var askgrå i ansiktet efteråt och hans ögon såg ut som han hällt si egen magsyra i dem men nu verkar han ha återhämtat sig för han längtar efter en öl . Pricken sover på hans arm och Nancy på magen.

Pricken har stökat varje natt nu också men i fredags så funkade varannan gång att bara peta i nappen och lägga honom på min mage (ja, alltså han tar ju upp hela överkroppen på mig), och möjligt att han tuttat något mindre natten om var men nu börjar jag undra om det inte är tänder på g ändå för nu har han börjat gnaga och slita (wohaa) för han äter ju inte, bara vill ha tutten i munnen. Utsträckt. (Sweetstreet, lägg till det på minuslistan)

• nennesjuttioåtta

men mjölkproduktionen har ökat iaf för nu har jag åter börjat läcka från det han för tillfället inte äter från. 

• nennesjuttioåtta

Smint – vad tråkigt att aminngen inte fungerar,  håller med mopedvin – stånga dig inte blodig! Det är väl inte direkt supermysigt i början när det gör ont, spänner, strular utan det kommer ju i så fall sen. Och det är väl lika mysigt att ge flaska, det är ju kontakten med barnet som är det mysiga och det får man ju oavsett med tutte eller ej. 

• nennesjuttioåtta

Cicci – låter underbart! Vad härligt förresten att ni är så harmoniska nu i familjen, du och maken!

Piggelin – 3 veckor kvar i sus och dus, hahah!

Inatt fick jag iaf sova mellan halv 2 och halv 5 så det går framåt! han fick en flaska ersättning igår vid 17 (det blev panik när jag hade åkt och handlat trots att jag nyss hade ammat) och sen ammade jag ordentligt tre gånger innan läggdags och varje timme fram till halv 2 men han sov ändå oroligt. Och tuttarna är spända så det är definitivt mer mjölk igen. Men på natten tycker jag ändå att han bara snuttar för han sover ju, han äter ju inte direkt så mycket. Nåja, det är inget jätteproblem alls än så jag får se hur det utvecklas. det är ny vägning på måndag så det visar sig väl, tycker han blivit väldigt lång nu så han växer väl igen.

• nennesjuttioåtta

piggelin – bra idé med att måla stringhyllan i lite färg! Vi har en med svarta sidor och hyllplanen är lite fula (går säkert att få fina igen iofs) som vi inte satt upp. Det var en tallrikshylla man kunde bygga från golv till tak i en hus&hem som jag tänkte slöjda ihop (ja, maken då och jag målar)

• nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:36:38 följande:
    Nenne - då intensivammar du ju i princip, så det tar nog bara några dagar så kommer det ta fart igen. Glad men glöm inte att du måste sova med... annars kan det ge sig av den anledningen..
    jajemän! Jag tror det redan tagit fart, som sagt, eftersom jag läcker igenom kläderna igen. Tjusigt. Och jag sover ju förmiddag nästan varje dag med Pricken så jag har precis kommit upp så mig går det ingen nöd på .

Fast nu är jag förkyld igen så jag hoppas jag inte smittat Yngla med familj eller kokosfamiljen
  • nennesjuttioåtta

Cicci – behöver ni verkligen öva på det? Ni borde ju ha rutinen inne vid det här laget, moahahah!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!