• Oupsie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vickan, jag kan inte heller se någon blogg. Har du kryssat i att bloggen ska synas i din profil? Så som det är ikryssat om du vill visa galleri och gästbok tex? Du ändrar det genom att klicka på profil, och sen scrolla ner till inställningar i vänserkolumnen. Det var ett jäkla krångel att få den där bloggen till att fungera tyckte jag. Har du valt att de i din gästbok får se bloggen?

• Oupsie

För övrigt tycker jag att det var smart att lägga 5-årsfesten i september. Lite lättare att planera in med så pass lång framförhållning . Vill i och för sig gärna komma den 11 juni också men är inte säker på att det passar med en stockholmstripp då.

• Oupsie

Nu har en gnällig Daisy somnat i mitt knä, och jag vågar inte flytta på henne för då vaknar hon väl. Inte så lätt att skriva med henne på det här viset bara. Idag har jag köpt ett mönster till en dopklänning. När jag plockade upp mönstret och började läsa beskrivningen började jag fundera på hur mycket vatten över huvudet som jag tagit mig. Jaja, det blir en utmaning. 

• Oupsie

Jag kommer inte heller in på bloggen, men det är kanske samma bugg som jag fick. Man får lura den lite, jag ställde in att bloggen får läsas av alla, men sen när jag postade inläggen så kryssade jag för att endast de i min adressbok får läsa inlägget. Det fungerade för mig i alla fall. 

• Oupsie
    Parnassia skrev 2011-05-02 22:21:57 följande:
    Roligt och duktigt att sy dopklänning Oupsie!
    Vi har två i familjen, en tjejvariant och en killdito. Mina flickor var nr 6 resp 8 att döpas i den. Vi hoppas att det nionde dopbarnet kommer till sommaren.
    Vad roligt . Den klänning som jag döptes i finns som back-up om jag misslyckas med mitt projekt. Det var en vän till min pappas familj som gjorde den till mig när jag skulle döpas, men ärligt talat tycker jag inte att den är så fin. Den är virkad, och hon som gjorde den lade säkert ner en hel del jobb på den, men jag vill gärna testa och se om jag lyckas sy en själv. Dessutom kommer Daisy vara nästan 3 månader äldre än vad jag var när jag döptes så det kan vara så att den är lite liten till henne.

Vad är det som skiljer era tjej- och killvarianter? Är det mer spets och så på tjejvarianten? Jag hade tänkt göra en ganska enkel som borde funka till både killar och tjejerObestämd.
  • Oupsie

Och nu går det att läsa bloggen . Buggiga BT...

• Oupsie

Porchez, gud vad spännande med Hunken . Hoppas att ni kan träffas lite oftare nu då! 

Muggles, nu borde det inte vara långt kvar, men jag förstår om det känns kämpigt. Jag har en halv påse med hallonbladste här om du vill ha (inte för att jag tror att det egentligen sätter igång någon förlossning, men du kan ju testa).

• Oupsie

Hellooo .

Kastar mig in i dialektdiskussionen och meddelar att jag tycker att värmländska är den osexigaste dialekten. I fall ni ville veta .

Känner mig riktigt pigg idag, inatt sov Daisy åtta timmar . Fler sådana nätter tack! Nu ligger hon i sitt gym och gymmar och snackar med figurerna.

• Oupsie

Klockarbol, hej hej! Kul att se dig här .

Fru E, stor kram! Du som är tårtexpert, går det att lägga sugarpaste på en moussetårta, eller blir det pannkaka då?

Mugglan, hoppas att Ada och Beda bestämmer sig för att komma ut innan den 16! Vilken vecka är du då i, går det inte att få det mötet tidigare då? Här nere verkade de ganska strikta med att jag absolut inte fick sättas igång innan 38 +0, men med tvillingar borde det ju vara någon vecka tidigare än det kan man tycka. Och kan inte din BM testa att göra en hinnsvepning innan dess för att se om det sätter igång? Lider med dig . Stor kram! 

• Oupsie

MSW, jobbigt med illamåendet. Du får kanske också börja med lergigan om det inte släpper snart. För mig så gjorde de stor skillnad.

Lappis, välkommen tillbaka .

Bajsblöja, återkommer... 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!