Snorkis
KRAM på dig! Hoppas det gått bra på kontrollen idag? Och hoppas det är slut på all vånda snart och Leffelina får komma UT!
Tack alla för trevlig picknick igår! Vi höll nästan på att aldrig komma iväg efter katastrofstressig morgon med amningstrubbel och storgråtande Yngla och storgråtande mamma, och en pappa som blev så stressad av allt elände att han bestämde sig för att stanna hemma istället för att åka på whiskytur i skärgården. MEN, jag tog mig iväg och det blev ju bra till slut! Tusen tack till snällaste AM för att hon inte lät Yngla svälta ihjäl!
Sen skulle jag hem till syrran på stort grillningskalas, vid det laget var både jag och Yngla så trötta så det blev ganska avslaget, jag glufsade i mig ett lass mat och åkte hem före desserten. Lyckades inte få Yngla sova där alls, och i bilen hem lyckades hon NÄSTAN somna men vaknade för att hon blev rädd för det flimriga oranga ljuset när vi körde genom en tunnel... suck. 1,5 h sömn totalt på hela dagen... lagom?!
Idag försökte jag lura i Yngla lite ersättning - tänkte ha som backup till babysimmet på tisdag - men det gick då rakt inte, det smakade tydligen päckel. Althera, sån mjölkallergi-variant. Hoppas vanlig ersättning smakar bättre? Sen lärt mig att man måste fasa in det genom att blanda med bröstmjölk. Får se vad vi hinner till på tisdag, antagligen inte så mycket.
Hur går det förresten med en bebismage som får ersättning lite sporadiskt, säg någon-några gånger per vecka? Blir det knas?
Maken kokar rabarberkräm (från egen trädgård! ) och snart ska vi äta den. Istället för tårta så här ett halvår efter att vi fick träffa Yngla för första gången på Östersunds BB.
Fortsätter mitt egoinlägg:
Idag packade jag upp babybjörnselen ur en kartong så nu kan jag ha Yngla framåtvänd och på så vis kanske kan få något gjort här hemma, tjohoo! Siktar på att packa upp minst en halv kartong om dagen, känns som ett realistiskt mål.