• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Vickan, jag såg att du frågade om hur det gått att resa med Televinken. Det har gått över förväntan helt klart! Men då har vi också sett till att göra det så enkelt för oss som möjligt. Vi valde tex ett väldigt barnvänligt ställe, betalade extra på flyget för att få gott om plats, osv. Flygresan tog knappt 4 timmar och gick jättebra men jag tror inte att jag skulle orka åka 10 timmar till Thailand innan han fyllt 2 år och får ett eget säte.

Vi hade halvpension vilket innebar middagsbuffe på kvällen och där fanns nästan alltid någonting som passade Televinken att äta - och gjorde det inte det hade dom alltid en barnrätt. Barnsäng fick vi låna och man kunde hyra sulky om man inte hade med sig en egen. Det var bilfritt på hotellområdet och det fanns barnpool, lekplats, mängder med andra barn, katter, kattungar och massa annat spännande att upptäcka och pyssla med. Det har varit väldigt bra och avkopplande!

Sen hann vi bara hem innan gatans alla barn kom och ringde på dörren och frågade om inte Televinken skulle komma ut och leka.

• Telis

Vickan, nej vi hade inget eget säte åt honom men så gott om benutrymme att han kunde stå och gå framför våra platser. Han kunde också sitta och pyssla och ligga på golvet utan problem. Det kostade väl en 500 extra och var värt varenda öre.

• Telis

Det var förresten en mastig skillnad på 6000 kr!

• Telis

Lappis, vad tråkigt! :( Hoppas att du får slicka såren ifred och snart känner dig piggare!

• Telis

Koko, och jag som GAV bort mitt exemplar för att jag tyckte att den var så himla dålig.

• Telis

Muggles, oj, gör vi? Som om vad då, förutom boken?

• Telis

Vickan, ja, jag blev bara så paff först men nu när jag har hunnit tänka efter så inser jag att muggles har helt rätt. Vi tycker verkligen helt olika. Jag antar att hon har lika lite till övers för min husgud Lars H Gustafsson som jag för hennes Anna Wahlgren.

Helt otroligt, igår tittade jag min närmsta kollega och tänkte att hon är så himla smal och idag dök hon upp med värsta gravidmagen. Och två timmar senare outar hon att hon är i vecka 17. 

Håller tummarna för jobbet, Omsan! Spännande!

• Telis

BS, det är säkert jättebra att domningarna gått över! Det är ju hälsosamt och stärkande i fjällen.

• Telis

BS, förlåt, jag har missat att du frågat förut. Det blir vårt förstahandsval, det är det som verkar bäst och ligger närmast.

• Telis

Ore, ja jättebra! Tror att det kommer att bli väldigt bra där. Dessutom ska en lika gammal grannpojke börja på samma avdelning samtidigt så det är som om Televinken redan har en kompis där.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!