• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej hopp i tråden!

Fru E - Fasen oxå! Det var ju er tur nu... Stor kram!!!

MSW - Grattis till plusset! Var inne en snabbis med mobilen häromdan, men hade inte möjlighet att kommentera då! Så kul!!! Hur mår du?

Porchez - Grattis till nya tjänsten! Vad roligt att de uppskattar dig och din arbetsinsats! Det är du värd!!! Njut av berömmet!

Oupsie - Stor kram!

Mugglan - Vad härligt att A & B mår bra och att de snart börjar närma sig "klar"-datum! Skönt! Jag kan föreställa mig att det är tungt att bära runt på två, men å andra sidan har man ju inte så mycket att välja på i det här läget. Det är ju åtminstone rätt tid att slöa på altanen och ta det lite lugnt. Kan tänka mig att man hade blivit rätt less om det var november, mörkt och instängd med tv'n som bästa kompis... Är det v 33 nu? 

Tinga - Låter som ni hade en jättehärlig weekend! Imponerande summa att spendera på en helg! Men sånt kan man ju leva på länge - både själva upplevelsen och de roliga shoppingfynden! Mer flärd åt folket!!!

Cicci - Ha det så underbart på Mallis!!! Det låter ju toppen!!! Har aldrig varit på Mallis, men första veckan i juni ska jag och min bästa kompis med familjer åka dit en vecka. Alla tips mottages tacksamt! 

Vickan - En upplevelse av ngt slag kanske kan vara en idé? Folk i min närhet som har "allt", och köper det de vill ha, brukar ofta uppskatta sånt. Det kan man ju variera lite beroende på ur mkt pengar man ska lägga. Finns ju allt ifrån biobiljetter, teater, utställningar, musikaler, restaurangbesök, vinprovningar, chokladprovningar, weekendresor osv osv...

AM - Läste häromdan om Livias lilla utflykt. Herregud. Det bara snörper till i hjärtat när man tänker på det. Vilken tur att allt gick bra och att storsonen var hemma. Skönt i och för sig att hon hittar hem och verkar kunna ta vara på sig, men den skräcken man upplever när de är borta är ju bara hemsk!

Liten - Grattis till husköp!!! Vad roligt! Finns det bilder?

Sen var det förstås en massa mer att kommentera, men det står helt still i skallen...

För egen del är det fortfarande fullt upp på jobbfronten, det verkar aldrig ta slut. Grejerna bara avlöser varandra. Men nu slipper jag åtminstone resorna på ett tag och inte heller är det fler "gransknings-grejer" där allt måste vara perfekt. Nu kvarstår ett antal processer som ska fixas till innan lugnet kan infinna sig. Ska bli så skönt med lite semester i början av juni!

Med graviditeten löper allt på fint så här långt. V 18 nu till helgen och veckan efter påsk blir det RUL. Nojar lite över att jag känner av fosterrörelser lite oregelbundet, vissa dagar mkt och andra dagar inte alls, men det är ju inte helt ovanligt för den tidpunkt där jag befinner mig graviditeten just nu. Allt är ute nu iaf, och alla på jobbet vet. På sätt och vis rätt skönt, men samtidigt väldigt konstigt att svara på alla frågor kring när jag ska gå hem när jag knappt fattat att jag är gravid.

Med maken och Matilda är det oxå bra. Vi köpte världen sötaste lilla cykel till M som hon fick förra helgen. Så kul! Hon blev jätteglad. I övrigt är jag mest bara lycklig över att vintern äntligen verkar vara slut. Jag är så trött på kyla och snö. Blir glad ända in i själen av vitsippor, jeansjackor och solsken!

• Izzie

Snorkis - Jag håller med de andra, det kan inte vara så farligt att åka i det en gång... Annars kan jag tänka mig att man faktiskt får lämna tillbaka babyskydd såvida det inte är upptaget ut kartongen. Tror babyproffsen på  min ort hade återlämningspolicy även på vagnar och sånt. Om man frågar kan de ju skriva på kvittot...

Lappis - Önskar dig en mysig semester! Hur kändes det att jobba sista dagen?

September - Grattis till fina hjärtljud!

Porchez - Här inne kan man lära sig lite av varje

• Izzie

Jag håller med! Om jag skulle köpa nytt babyskydd hade jag absolut satsat på ett som är kompatibelt med vagnen! Verkar ju väldigt smidigt!

• Izzie

Snartis - Usch då, det lät ju inget vidare. Vilken vecka är du i nu? Har faktiskt hört om flera som har visat sig ha UVI som gravida men inte känt av det. Hoppas verkligen att det är så i ditt fall! Kram!

MSW - Lycka till med fixandet!

Piggelin - vilka fina bilder du lagt ut på FB! Såna sötnosar!

Här är det nu äntligen dags för några lediga dagar! Ska bli så skönt! Vi har massor av ärenden att fixa på stan idag, jag och Matilda, så vi snart sticka iväg. Hela påsken är bokad med kalas och bjudningar av olika slag - ska bli jättekul! Känner mig alldeles uppspelt pga soligt väder och lite ledighet  

• Izzie

Porchez - Vilka ledsamma jobbarkompisar! Förstår att du blir ledsen och besviken. Men det är väl som Vickan säger; folk är sig själva närmst... Tycker du kommit fram till en bra slutsats iaf - det är helt klart deras problem! kram på dig!

Vickan - Jag kan klicka in på bloggen men ser inga inlägg, betyder det att jag inte har tillgång då? Har aldrig varit inne på ngn blogg på BT innan...

MSW - Trist att må dåligt! Hoppas det vänder fort! Skönt med vecka 13 redan. Ska du göra KUB? I så fall är det dags för UL snart va?

Smint - Jobbigt med din mamma! Skönt att de iaf har en idé om vad som kan vara fel, på så sätt kan de ju rätta till det om nu läkaren gjort ett misstag. Hemsk branch att begå misstag i för övrigt. Oacceptabelt liksom. Håller tummarna för att de kan hjälpa henne fort!

Snaily - Matilda var heller inget fan av babysim. Hon har alltid hatat vatten när det gäller att duscha och bada. Hon gråter fortfarande VARJE gång hon ska tvätta håret, och då är hon 3,5... Man borde tycka att hon skulle vant sig vid det här laget. Hursomhelst gick det bättre efter några gånger på babysimmet. Hon blev allt säkrare och mot slutet tyckte hon att det var riktigt kul.

Idag har de presenterat min ersättare för mina kollegor. Skitjobbigt tycker jag. Jag borde ju förstås vara tacksamma för att de har klart rekryteringen i tid och att vi kan planera för en bra överlämnning, men jag är bara halvvägs in i graviditeten och det har inte gått upp för mig att jag faktiskt ska ha barn igen. Jag är fullt fokuserad på jobbet och känner mig mest undanskuffad. Jag förstår rent teoretiskt att det är en bra idé att allt är klart nu och tiden över sommaren går fort, men känslomässigt känner jag mig mest irriterad. Tjejen de anställt har en lång startsträcka och har aldrig jobbat med mitt område tidigare, och inte har jag fått vara involverad i processen heller. Men men, det är ju bara att tugga i sig...   

• Izzie

Porchez - Skönt att kollegorna pratat med idag iaf. Även om det är deras attitydproblem så är det ju förbannat trist att vara den utsatta... Inboxar dig ang mitt jobb!

MSW - I mitt landsting erbjuder de KUB till alla nu, oavsett ålder. Så var det inte förr och med Matilda gjorde jag inte KUB, för jag har heller inte åldern inne för att klassas som riskgrav pga ålder. När har du nästa träff med BM?

Muggles - Usch vad jobbigt du verkar ha det! Hoppas att det sätter igång snart! Vilken vecka är du i? Stor kram!

Snorkis - Kämpigt med maken borta! Förstår att det är honom du vill ha nära. Det där med att fatta att man ska ha barn, eller för den delen förstå det när man väl har ett, är ganska konstigt. Jag kan fortfarande känna förundran ibland över att Matilda bor här med oss, maken tycker att jag är skitkonstig när jag säger så, för jag kan såklart inte tänka mig ett liv utan henne, men ändå finns känslan där. Den här gången kan jag ju på ett teoretiskt sätt förstå att jag ska ha ett barn igen, men känslomässigt har jag inte förstått det. Kanske beror det på att jag inte riktigt vill förstå? Tänkte länge på det igår, eftersom jag kände mig sänkt efter gårdagens presentation av min ersättare, men jag tror att det hör samman med att förlossningen med Matilda var det värsta jag gjort i mitt liv. Det är en solskenshistoria på så sätt att jag fick med mig en underbar och frisk tjej hem, men fysiskt och mentalt var själva förlossningen och tiden efteråt ett mindre helvete. Jag är helt enkelt rädd att det ska bli så igen tror jag, och därför skjuter jag tankarna på barnet på framtiden. För dig är situationen en annan och såklart sju resor värre. Att tänka som du gör är väl ett sätt att skydda dig själv, antar jag. Har du fortfarande kontakt med ngn professionell som du kan prata med? Kanske kan vara bra att ventilera tankarna både inför och efter den här förlossningen med någon som är insatt i din bakgrund. Även om det säkert kommer att gå bra den här gången, så vet man ju inte vilka känslor som kan tänkas komma i samband med det. Stor kram!

BS - Trist med förkylning! Hoppas det ger med sig fort!

• Izzie

Snorkis - Förstår att det måste göra fruktansvärt ont att läsa om något om ju ni skulle vara en del utav... Hur det verkligen känns är nog omöjligt att sätta sig in i. Stor kram!

Snaily - Trist med Ynglas svaga viktuppgång. Har du testat att pumpa ngn gång för att se hur mkt mjölk du har? Jag minns att jag tyckte att det var svårt att avgöra hur mkt M fick i sig. När det var mindre mjölktillgång tappade hon snabbt intresset. Även om du skulle testa att komplettera med ersättning behöver du ju inte sluta amma. Jag ammade först och toppade med ersättning efteråt för att se till att hon säkert fick i sig det hon skulle, och det funkade att göra båda samtidigt. Det gjorde jag i ca 6 mån. Hade BVC nåt tips?

Snartis - Vad skönt att du mår bättre och kan jobba litegrann igen! Blir ju så lång väntan annars!

Smint - Jobbigt med inflammation, men på intensiven är hon ju väl omhändertagen iaf. Hoppas på snabb vändning nu!

• Izzie

Piggelin - Förlåt, men jag kunde inte låta bli att fnissa när jag läste om din kräkhalkning Kan ju inte varit så kul när det hände, men det låter för en utomstående ändå rätt under hållande... Hoppas ni klarade er, resten av familjen! Du har förstås rätt när det gäller att jag borde ta tag i min egen situation och kommande förlossning. Kom på det själv när jag läste mitt eget inlägg till Snorkis... Hmm, snacka om att jag borde följa mitt eget råd Har ny BM som jag ska träffa om några veckor så det får väl bli att dra upp det hela då. 

Porchez - Klart att du inte kommer att vara ensam! Det finns många hunkar därute! Svårt det där med att ringa eller inte ringa... Jag hade nog väntat, tror jag. Vore ju trevligt om han upptäcker att han saknar dig Ang lägenheten, skulle du få för lite kvar så det blir trist att leva är det ju bättre att vänta, men om månadskostnaden ändå gör att du kan unna dig lite kul kan det vara bra att slå till. Ett eget boende förlorar man ju ganska sällan på i längden. Eller är det hyresrätt?

Mugglan - Usch då, ytterligare en grej på listan... NU får de små liven allt ta sig ut! De är ju klara och allt! Håller tummarna för att det drar igång på egen hand och att du slipper vänta på igångsättning!

Smint - Hoppas mamma blir glad och lite piggare av ert besök! Skönt för dig att vara nära med när hon inte är på topp. Kram!

Liten - Herregud så spännande! Drar budgivningen igång direkt eller i början av nästa vecka?

Själv sitter jag hemma o är lite rastlös! Maken är på golfbanan, M är med farmor & farfar i sommarstugan och jag har fått lite egentid, för första gången på läääänge. Ironiskt nog vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har redan plockat undan, diskat, satt på tvätt, hängt tvätt ute, bäddat med nya lakan, sett en film, ätit frukost i lugn o ro...Jordgubbslandet behöver rensas, men är inte riktigt sugen. Rensade alla andra rabatter igår och det är ju så trist! Var ute och åt med maken igår och sen blev det ett biobesök - Lincoln Lawyer - rekommenderas! Riktigt bra faktiskt!

• Izzie

WOW! GRATTIS till fam Muggles!!! Vad skönt att de äntligen fick komma ut! Ska bli superspännande att höra alla detaljer! Jag håller dessutom med September - du är en kämpe Muggles!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!