Välkomna till Tivoli Empatia!
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Att jag reagerade så negativt var för att det första som slog mig var att de kommer att födas för tidigt och med tanke på inläggen från Heloise/Panzer nyligen och Tinga förr, så var det ju inte precis så att man blev positivt inställd...
Nästan ingen har koll på att det är högre risker vid tvillinggraviditet. Men bara det att man ska gå på kontroller varannan vecka v20-30 på specialförlossningen (el vad det hette) på Östra säger ju en del...
Klockarbol: jag anade att det var ngt sådant när jag läste ditt första inlägg.
Jag har också blivit bedragen i en tidigare relation och jag förstår precis din känsla av att ha blivit grundlurad och vara blåögd och naiv. Man känner sig så blåst! Jag var bortrest en sommar och gjorde praktik i ett annat land och min dåvarande pojkvän bodde i min lägenhet under tiden. Han hade då dragit hem en annan tjej och legat med henne - i MIN säng vilket var det svåraste att smälta. Och alla mina kompisar visste om det, alla utom jag. Ingen vågade säga det till mig
När jag kom hem erkände han själv, den skitstöveln. Största kramarna till dig!
Nu ska jag iväg och gå på bio med min käraste make! Tjing, ses imorrn!
oooooooooooops, det där kändes ju helt plötsligt väldigt okänsligt
Vi fick en broschyr från Bvc om tvillinggraviditeter och förlossningar och i den står det att det beror på hur nära varandra äggen fäster i livmodern om enäggs har en el två moderkakor. Tvåäggs har alltid varsin moderkaka och enäggs kan antingen dela el ha varsin, så har jag fattat det nu. Det måste alltså inte vara så att de endast har en som de delar på, vilket ju ger lite mer hopp.
En annan grej jag har lite ångest för är kejsarsnitt, vill helst föda vaginalt om det går. Hur ser ditt ärr ut nu AM (du hade ju lite ångest för det vill jag minnas)?
Jag har döpt våra tvillingar till Ada och Beda Maken tyckte att en av dem måste heta Glenn så det höll på att bli Glenn och Sven också, men jag gillar Ada och Beda bättre.
Jag hoppas så att de är friska så att vi slipper ta bort dem, jag vill gärna ha de här barnen! Tänk vilket antiklimax att tro att man ska få 3 barn och så bidde det bara 1 iaf... Men jag är inte villig att ta emot två barn med DS, så krass är jag...
Piggelin: bra jobbat där med färdknäpp och allt! Promenad tror jag är bra, om du orkar och kan. Hur går det med foglossning nu? Hur ofta går du på koll - är det inte typ varannan dag när man är i v40?