Välkomna till Tivoli Empatia!
Innebär inte KRÄKIS (dvs kräksjukan) både kräk och bajs?
Innebär inte KRÄKIS (dvs kräksjukan) både kräk och bajs?
Nu ska jag ut och äta lunchis med min gubbis
Ja hur går det för Oupsie-Daisy?!!
Heja hela familjen Oupsie-Daisy! Alltid lika kul när en "äkta hälft" tittar in och rapporterar. Krama Oupsie från oss (om du får komma i närheten. Tänk på att hon helt plötsligt kan bli lite lynnig och tycka att du luktar illa eller något )
Jag håller på 31 januari eftersom det är lättast att komma ihåg för mig! (Maken fyller år)
Heja Daisy, kom igen nu då!
Godmorgon i tråden!?
Ingen Oupsie-Daisy än?
Angående penntricket så TROR jag att jag skrev att jag klarade pennTESTET ... I min ålder och för mig personligen handlar det alltså om en lättnad att INTE kunna hålla kvar pennan (trots c-kupa ) Men det är klart att när man var yngre kanske det var pennTRICKET man ville klara- dvs hålla kvar pennan. Men det kunde jag ju inte då heller (A-kupa innan barnen kom).
Nog om det kanske.
Såg för ca hundra sidor sedan att PB frågade efter recept på apelsingräddsåsen. Har inget ordentligt revept med mått och så men här är ett ungefärligt tillvägagångssätt:
Koka ihop fiskbuljong, apelsinjuicekoncentrat (lite bara), en slurk vitt vin med rejält med grädde så att det blir nästan krämigt.
Det går säkert bra att ersätta apelsinjuicekoncentratet med färskpressad apelsin (fast betydligt mer då (än vadå?))