Parnassia skrev 2011-07-04 22:36:23 följande:
När vi bokade fick/kunde man inte boka en stol för dem under två ens om man ville. Men det kanske är olika på olika ställen?
Jag har förresten blivit moster idag för femte gången!
En liten kille, 4040g och 52 cm.
Hur var det nu med släktingar som tränger sig på? Är det OK om jag åker dit imorgon med min lilla övernattningsväska?
Jag har ingen aning om det funkar eller ej.. får spana på det närmare..... och jag har just grattat din syrra! Heja henne! Hälsa massor vid lämpligt tillfälle!
Här är det sovdags... efter en huspysseldag på hög nivå.. dvs maken har stått på hög stege och skrapat fasad mestadels av dagen. Lite målning, skruvning av sandlådestomme och en gäng utflykter till div byggmarknader... Och en insikt om att altanbygget kanske inte hinns med i sommar - 25 kvm trädäck på minst 16 pålar plus under- och förarbete... är skeptisk till att vi hinner det på 7 dagar... Så idag fattades nog beslutet att göra diverse mindre förarbeten och lägga det stora projektet på hyllan... för i casa Vickan så gör vi ALLT för att inte närma oss Arga snickaren-kaos!! I makens värld är nog altanen inte riktigt lika pausad som i min.. men det blir nog som jag tror.. Måla om en fjärdedel av fasaden innebär ju inte bara skrapa, tvätta måla utan allt kringpill som målning av stuprännor och andra exotiska inslag!
- välkommen till husfixarnas förlovade land....
/Vickan som insett att jag framåt 55-60 års ålder kommer vara astrött på hus och ser framemot att då sitta i en bostadsrätt med allt fixat... men som tills dess bland annat underhållit mig med att rensa bort brännässlor från ställen som Trollet kommer åt.. Jag
villalivet!