Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Välkomna till Tivoli Empatia!

hejsan!
    BS – Stöten är ju lite offside, men bra skidåkning (mer varierat än Lindvallen/Hundfjället/Tandådalen) och inte så röjigt. Men jag tycker Kläppen är bästa alternativet om man är en familj. Det är inte så långt till Sälen, bara någon mil. Och skidåkningen är väldigt bra där med, med åkning i alla väderstreck, längdspår både uppe på berget och nere i dalen och på mitten (det kan ju vara skitkallt i dalen pga älven). Och så spar man några mil. Vi bodde där v 2 och tog bandvagn upp på toppstugan på kvällen och åt fondue. Minns inte om det var bra eftersom jag hade hög feber, men toppstugan var fin.

• nennesjuttioåtta

Tinga – åh herregud, jag hade inte varit redo att föda ens i v 37, det är ju helt ofattbart att det ens är bebis(ar) i magen v 27!
    Muggles – iiih sparkelispark!
    Cicci - moahahah dressman-leopardtanga! 

• nennesjuttioåtta

Skulle springa mitt fjärde pass igår men fick gå eftersom jag fick sjukt ont i båda knäna. Jag har problem sen innan och brukar få ont när jag börjat träna men som brukar gå över och är uthärdligt (eftersom jag vet hur det brukar kännas). Men det här var annorlunda och skarpare, och jag kunde knappt lyfta och böja benen, såg ut som en påtänd gångare som definitivt inte blivit diskad för att ha lyft fötterna. AArrgh, vad göra? Kan det vara så enkelt att jag måste köpa nya skor (de är knappt använda men säkert 4 år gamla) eller har det med ny vinkel på höfterna efter graviditeten eller är jag fortfarande mjuk i ligamenten eftersom jag ammar? 

• nennesjuttioåtta

och det är ju verkligen mjukmjukstart, av en halvtimme så springer jag sammanlagt 12 minuter (de första två passen 9!) så jag tycker inte att jag gått ut för hårt heller. Kände ingenting när jag gick men så när jag började springa (eller, ja – rörde mig lite fortare än när jag gick, heheh) så kändes det som att någon sågat av knäna. åh typiskt. Nu blir det soffläge.

Om jag får det jag begärt så blev det nästan 7% i lönepåslag, fast det var vad jag hade velat ha när jag började så något klang och jubel blir det ju inte direkt.  

• nennesjuttioåtta

EA – hurra för att du mår bra! Bananerna avger  lyckoendorfiner

• nennesjuttioåtta

Vad kul att se Gosnosen och Linnéa, wow vilka skönheter båda två!

• nennesjuttioåtta

fy fan vad trögtänkt jag är, vadå inte outa på facebook?!? MÄHH HERREGUD! Grattis MSW!

Snorkis – Usch, jag hoppas för din skull att tiden rusar fram nu till juni! allra varmaste kramen och en åthutning till Leffelina som ligger och såsar så där med chipsskålen framför Blodomloppet, upp och hoppa tjejen!! Inte skrämmas! 

Lappis – Har i inte hoppat framåt ens en placering på en hel månad? Men hoppas din dröm är sann! 

Hahahah leopardkalsonger med kissande kameler i solnedgång! Så vackert! *torkar en tår*

Snaily – lycka till på föräldragruppen! Och grattis till bajsblöjan! 

BS – Ah, jag förstår. Då är nog Stöten ett bättre alternativ. Och så kan ni ta en dagstur till Norge och handla nougatpålägg och tomatost.

Porchez – my god, det är Han (observera det stora H:et!)  

• nennesjuttioåtta

men hörrni, det är ju FREDAG!

Skål 

I morgon ska vi på fest och svårföräldrarna ska vara barnvakt. Jag ska försöka ha roligt jag med, gahhh! Jag nojar både över att han ska vara ledsen (ingen kan trösta!) som att han ska vara glad (vadå, saknar han inte mig?) och vet att det nog blir bra till slut men det känns ganska jobbigt. 

• nennesjuttioåtta

Lappis – mja, jo. Min mamma har passat honom några timmar också, men det var på dagen (och jag känner att hon har koll)

Cicci – gött med både mallis och leo-brallis!  

• nennesjuttioåtta

något leopardmönsrat, kanske?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!