• S2011

Fler som spräkt sin bröllopsbudget?

vi satte inget "pris" utan sa bara att vi skulle hålla nere kostnaderna så gott det gick och inte skena iväg med onödiga skitsaker (=koncentrera oss på det som känns viktigt).

vi ligger ca 10 tkr över vad jag helst hade sett att vi landat på, men fortfarande ca 15 tkr under det bm räknat på att det skulle kosta. det känns helt okej, tycker jag.

• S2011
    Emblas Mamma skrev 2010-10-24 18:43:18 följande:
    Ungefär som vi gör. Vi sätter inget pris utan kör på det vi har råd med och vad som är viktigt. Men såkalrt måste man hålla ner kostnaderna för ett bröllop kan ju gå på hur mycket som helst och många saker är rent utav onödigt. Vi kommer lägga 33.000 kronor och vi tänkte absolut inte ha fest, men mamma & svärmor ville att vi skulle ha det så då betalade dom. Varför inte tänkte vi :) Annars hade vi kört på ett billigt bröllop med tårtkalas efteråt!
    vi ligger på ca 35 tkr nu. dock räknar vi med att betala allting själva.

du har rätt i att det verkligen kan kosta precis hur mkt som helst och jag tycker faktiskt att det är lite skrämmande att se att det kan skena iväg så otroligt för att någon har påpekat att man "måste" ha så otroligt mycket onödiga (i mitt tycke) prylar!

det bästa för bröllopsekonomin tycker jag ha varit att vi satte oss ner och listade vad som var viktigt för oss två som individer, vilka punkter vi kunde kompromissa på och vad som var absolut onödigt att slänga ut pengar på.

jag tycker att den största missen många gör när de resonerar kring detta är att man inte kan räkna allt i de kronor man "sparar" på papperet - den extra tid som man får lägga måste också värderas i kronor och då är det långt ifrån säkert att det blir så himla billigt.

Svar på tråden Fler som spräkt sin bröllopsbudget?