Fler som spräkt sin bröllopsbudget?
Vi sa 15.000 nu är det 50.000 ;)
Men mamma och svärmor betalar ganska mycket av detta så vi har tur.
Resan räknar jag inte med men den kommer gå på 40.000 och det betalar vi själva.
Vi sa 15.000 nu är det 50.000 ;)
Men mamma och svärmor betalar ganska mycket av detta så vi har tur.
Resan räknar jag inte med men den kommer gå på 40.000 och det betalar vi själva.
Klart man kan hålla sig till sin budget eller till och med mindre, bara man vill och planerar ordentligt!
Vi kunde gott och väl klarat det på 15.000 men då blir det ingen fest för 80 personer inte ;)
Vi upptäckte att vi kunde lägga mycket, mycket mer så varför inte.. Man får ju se lite hur mycket man klarar att spara och så och sen kan man ju självklart höja budgeten när man vill om det går :)
Vi sätter inget pris utan kör på det vi har råd med och vad som är viktigt.
Men såkalrt måste man hålla ner kostnaderna för ett bröllop kan ju gå på hur mycket som helst och många saker är rent utav onödigt. Vi kommer lägga 33.000 kronor och vi tänkte absolut inte ha fest, men mamma & svärmor ville att vi skulle ha det så då betalade dom.
Varför inte tänkte vi :) Annars hade vi kört på ett billigt bröllop med tårtkalas efteråt!
Vissa saker som ringen och resan är viktigast för oss och då får det kosta en slant.
Kläderna våra är jättejättevackra men det var ändå ganska billigt, man kan, anser jag, hitta drömklänningen fastän den inte kostar jättemycket.
Vissa saker är mindre viktigt och man får göra dom själv och lägga lite mindre pengar. Det gäller ju att prioritera vad man vill och önskar.
Man skulle lätt kunna hålla budgeten om man verkligen ville tror jag :) Jag tänker absolut inte gå över den vi har nu. Då ska jag försöka dra ner på annat i så fall :)