Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

avliva denna myt tack!

Håller med TS. Jag blir så irriterad av att läsa denna myt överallt. Den finns med i de flesta bröllopstidningar. Antingen beror det på att de sk. journalisterna som jobbar på de tidningarna inte har koll och inte bryr sig om att ta reda på fakta eller också beror det på att tidningarna vill smöra för en del annonsörer som lever på att brudar tror på myten och därför köper dyrt "bröllopsris" istället.

Om man inte vill ha ris (eller om kyrkan inte godkänner det) är en sak, men man behöver alltså INTE välja bort riset av omtanke om fåglarna.

Jag vet inte hur det blir för oss. Jag tycker inte att det är brudparets sak att tala om för gästerna hur de ska hylla dem. Samtidigt vet jag inte om jag vill hitta ris i håret tre dagar efter bröllopet

• Sebastiána
    Aleta skrev 2010-10-25 09:39:08 följande:
    Tänk på alla fåglar i Asien som förmodligen äter massor med ris! Visst är det irriterande med alla dessa skrönor och myter som far omkring. Jag blir lika irriterad på den om att man inte ska ha röd klänning för då har man haft ihop det med brudgummen! Hallå! Snacka om skröna...
    Ja vem kom på det där med röd klänning. Måste vara en komiker. Vaddå: "Jag har legat med brudgummen och nu vill jag visa det för alla på hans bröllop!"

• Sebastiána
    passionsblomman skrev 2010-10-25 11:23:06 följande:
      Jag tar tillbaka! det verkar faktiskt vara en del ändringar i texterna i de olika ämnenea. Det står inte att tärnan har ansvar att ordna hippan.
    Jo, det står faktiskt fortfarande tyvärr: www.brollopstorget.se/Traditioner/mohippa.php

• Sebastiána
    BlackWIngedAngel skrev 2010-10-25 18:12:24 följande:
    Jag antar att det är någon som har vidareutvecklat idén om att rött är syndens färg...?
    Det verkar troligt, det är det jag associerar till.
Svar på tråden avliva denna myt tack!