Piggelin1 skrev 2011-09-08 21:54:27 följande:
Vad gäller resefronten så ligger det mesta på is just nu för vår del. Bröllopet i februari, vår stora trädgårdsfest för alla kompisar nu i augusti, kombinerat med det faktum att en av oss är föräldraledig (& nu i september dessutom båda två) har grävt rätt djupt i våra besparingar, så vi ligger lite lågt tills dess att vi båda börjat jobba igen.
Men det går ingen som helst nöd på oss under tiden, vi fick så otroligt många alldeles fantastiska presenter, som kommer att sätta mkt guldkant på tillvaron i höst/vinter/vår. Fyra flaskor champagne, 12 olika viner från Beajoulais (hur stavas det...), en flaska Chateau Neuf du Pape (minns att du pratat om det, Lappis), champagneprovning, brunch på Incontro respektive Ritz, presentkort på Swedish Taste & Lilla Torgets Vinkrog, Smart Box ”White Guide” (Gourmetmiddag för två), provdyk, presentkort på italiensk delikatessbutik, presentkort på en veckas middagar från MIddagsfrid osv osv. ...och så ett alldeles fantastiskt gott hembakt surdegsbröd som vi bara önskade att det aldrig skulle ta slut
Allt är rena drömmen för slitna småbarnsföräldrar
Lite småutflykter blir det iaf under sept. Vi avverkade som sagt Sthlm förra helgen, nästa vecka blir det Småland & på fredagen en sväng till Astrid Lindgrens Värld. Inte så glamoröst, men mysigt att bara komma iväg några dgr alla fyra.
Sen funderar vi lite på att våldgästa mannens syster i Oslo också (fast det vet hon inte ens om ännu ) – vi är ju helt flexibla nu när vi är hemma som sagt, alla dagar funkar, helg som vardag.
Det gäller att passa på att njuta – en sån här tillvaro med en månad tillsammans kommer inte tillbaka (räknar inte in sommarsemester, det är annorlunda, då är alla andra lediga med) - & det gör vi! Det är små detaljerna i vardagen som gör det. Bara en sån sak som att slippa stressa, det gör så gott för själen!
Du får hojta till om du vill ha Oslo tips.... där bor jag och jag jobbar med vin, restaurangbranschen har jag bra koll på!