Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Tur & retur

O idag kom tjejkompisarna med förslag om gemensam Istanbul + bad i turkiet i sommar - det vore superkul! Vi får se vad vi får ihop...

• anne på grönkulla

Ja, det er verkligen hemskt ut. Har dock aldrig lockats av Japan, alls - ytterligare en sak man missar pga dålig fantasi när man väljer resor.

Vi funderar kring sommarn, tänkte Turkiet med några kompisar, men sen har en längre jobbresa dykt upp, så vi får se lite hur planeringen faller ut.

• anne på grönkulla

Jo, den kan nog det, när saker klarnar lite. Så det blir nog bra.

Jo, Japan är säkert fascinerande - jag har bara inte alls känt suget. Dumt nog. Men det finns mycket annat skoj också. Hoppas ni kommer iväg, men skönt att ni slipper vara där nu.

• anne på grönkulla

Lapinette, jag skulle just fråga om ni kan få tillbaka något på flygbiljetterna? Hotellen brukar bero på hur man bokat, kanske?

• anne på grönkulla

Juste! Med flygbiljetterna alltså, det är mer generöst än lagen kräver trot jag - den brukar särskilt gälla paketresor. Men ni får säkert mer ut av en resa vid en tidpunkt där ni inte oroar er och/eller all infrastruktur i landet går på normalläge.

• anne på grönkulla

Supertrist såklart om ni måste ställa in, men fortfarande väldigt juste av flygbolaget att ha så generösa regler.

Jag funderar fortfarande på en ev Turkietvända i sommar, men det är inte helt enkelt att pussla ihop - det vi vill göra går inte med charter från Sverige... hm...

• anne på grönkulla

Nej, möjligen är det ju ett krav i lagen i deras hemland t ex, eller ett rent kommersiellt beslut. Deras försäkringar i sin tur kan säkert täcka deras kostnader i ett sånt läge., och förutom vad lagen kräver med hänsyn till återbetalning av paketresor i Sverige så kan ju företag ha sina tjänstereseförsäkringar och så kopplade till reseråden. Intressant hursomhelst!

Och bra aspekt det där med försäkringen, det vanliga reseskyddet i hemförsäkring kan säkert upphöra att gälla och då är ju frågan vad det är värt att betala för en extra försäkring.

• anne på grönkulla

Hade nån ett bra hotelltips i London? Vi har just slagit till på billiga biljetter en helg i slutet av augusti, men vet inte var vi skulle bo. Så jag tar tacksamt emot förslag.

Svar på tråden Tur & retur