Tur & retur
Lappis - vi kom aldrig till skott med beslut om Kristihimmelfärdshelgen innan vi åkte på semester, så häromkvällen tyckte jag att det var dags att kolla upp det igen. Var ganska inställd på någonstans i Sverige, eftersom flygbiljetterna till de olika destinationer vi funderade på var ganska dyra, men under de senaste veckorna måste något ha hänt, för nu såg priserna bättre ut än de gjorde tidigare. Därför blev det Gdansk till slut.
Känner mig väldigt nöjd med det, för det var en resa dit som var vår ursprungliga plan. Nu blev det ca 6 000.- för flyg och hotell för oss alla fyra. Hotellet var rankat #5 på TripAdvisor, så förhoppningsvis är det bra. Det är trestjärnigt, men typ alla recenscenter verkar tycka att det är bättre än så. Frukostbuffén får också bra betyg, och det gillar jag. Läget är också perfekt, mitt i gamla stan. http://www.hotelbonum.pl/en/index.html
Ska bli väldigt spännande att komma till Polen; har aldrig varit där. Vi har kompisar som var i Gdansk vid nyår och de var väldigt positivt överraskade, framför allt över att maten var väldigt bra, för det känns inte som att man förväntar sig det i Polen direkt.