• elisabettan

Vinterbrudar, vilka blommor?

Ja, vad tänker ni er för brudbukett?

Själv funderar jag på en droppliknande bukett med röda rosor i olika nyanser. Vet att de kommer att dö så fort vi kommer in i värmen, just därför vill jag inte lägga ut för mycket pengar på den. Lite kvivigt det där tycker jag.

• Svar på tråden Vinterbrudar, vilka blommor?
  • elisabettan

Haha! Inget vidare gensvar! Jag gör ett nytt försök!

• Vit snö

Har inget bättre förslag, vi ska också ha en så klassisk, enkel bukett som möjligt. Vi gifter oss i Norrbotten i januari, då är det typ -30 ute, så INGEN idé att kosta på så mycket!! Tänker mig röda rosor med silvertrådar och något grönt, typ murgröna eller nåt...

• elisabettan

Vit snö skrev 2010-10-26 17:39:25 följande:
    Har inget bättre förslag, vi ska också ha en så klassisk, enkel bukett som möjligt. Vi gifter oss i Norrbotten i januari, då är det typ -30 ute, så INGEN idé att kosta på så mycket!! Tänker mig röda rosor med silvertrådar och något grönt, typ murgröna eller nåt...

Låter fint med silvertrådar, har du någon bild på denna idé? Skulle vilja se!

• Houdini

Jag gifter mig i början på december och ska ha Blåa och vita rosor med röda rosor som sprayats med silver och lite silverfärgade dekorationer tror modellen kallas droppformad.

Är en vän som gör den och hon fick reda på vilka blommor jag ville ha sen gjorde hon en bukett som var jag ;) hon var på en mässa så jag har redan sett hur den kommer se på riktigt

• elisabettan

Houdini skrev 2010-10-26 19:00:41 följande:
    Jag gifter mig i början på december och ska ha Blåa och vita rosor med röda rosor som sprayats med silver och lite silverfärgade dekorationer tror modellen kallas droppformad.Är en vän som gör den och hon fick reda på vilka blommor jag ville ha sen gjorde hon en bukett som var jag ;) hon var på en mässa så jag har redan sett hur den kommer se på riktigt

Åh! Låter också fantastiskt. Är det täckande silverfärg eller bara så rosorna ser gnistrande ut? Vilken typ av dekorationer?

• Houdini

Täckande ilverfärg på de röda rosorna.
    Såna där "cigarrer" och ormbunksblad som är silverfärgade.

Jag älskar silver och blått, och ville ha vita rosor för jag ska ha en vit knypplad krona, min klänning är vinröd

• elisabettan

Houdini skrev 2010-10-26 19:35:34 följande:
    Täckande ilverfärg på de röda rosorna.Såna där "cigarrer" och ormbunksblad som är silverfärgade.Jag älskar silver och blått, och ville ha vita rosor för jag ska ha en vit knypplad krona, min klänning är vinröd

Är det kronan och kl'änningen i ditt galleri? I så fall mycket fint! Det kommer verkligen bli en fanastisk kombination.

• Granatöga

Det finns en sida med helt underbara brudbuketter som är i tyg eller liknande...
    www.keepsakebouquets.co.nz kolla på flax flowers..Och dom kan man ju behålla sen.

• elisabettan

Granatöga skrev 2010-10-27 14:25:30 följande:
    Det finns en sida med helt underbara brudbuketter som är i tyg eller liknande...www.keepsakebouquets.co.nz kolla på flax flowers..Och dom kan man ju behålla sen.

Häftiga!

Svar på tråden Vinterbrudar, vilka blommor?