Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Hemlig vigsel? Hur reagerade era familjer och släktingar?

Jag tror att det kan vara skillnad på familj och vänner...och på nära vänner och ytliga vänner.....alltså så här: om min syster skulle gifta sig hemigt så kanske jag skulle känna mig mer åsidosatt än om en vän gjorde det. Om det är en ytlig vän skulle jag inte känna mig lika "utanför" som om det vore en nära vän. Hänger ni med? Självklart ska brudparet göra som dom själva vill, men om det går kanske man kan förvarna sina närmaste och kanske ha en mindre fest/ bjuda på fika vid ett senare tillfälle? Fest/fika behöver ju inte vara något avancerat/dyrt/pampigt...Det måste ju inte ståhej med massor av människor om man inte vill, menar jag. Sen kan det ju vara så att brudparet har släkt/familj/vänner som dom vet inte skulle respektera deras önskan att få gifta sig själva, det finns ju märkliga männsikor som skulle kunna dyka upp vid vigseln utan brudparets "tillåtelse" och då kan jag förstå att man gifter sig hemligt.

• prinsessanogrodan

Vi gifter oss nästa år och bjuder bara våra familjer och närmsta vännerna, inga ytliga vänner, inga kollegor etc. Vi kommer bli 30-35 personer max. Ingen släkt, alltså inte kusiner,farbröder,mostrar etc. Det skulle bli alldeles för svårt för mig/oss att bestämma vilka som ska komma från min sida. M2b har liten släkt så där skulle vi inte behöva göra någon avgränsning men min släkt är stor (30 kusiner, 40 kusinbarn etc) och där skulle vi behöva skära i listan.....Om vi skulle bjuda alla i hans släkt och alla i min och våra familjer och vänner skulle det bli närmare 200 personer och det tycker vi blir för stort.

Så vi gifter oss "litet" men inte hemligt

Svar på tråden Hemlig vigsel? Hur reagerade era familjer och släktingar?