Inlägg från: Fröken T |Visa alla inlägg
  • Fröken T

Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?

Vi förväntar oss inget bidrag från föräldrar men jag går fortfarande och hoppas lite på att de ska erbjuda sig att betala lite. Kanske bidra så att jag kan sy upp den klänning jag vill ha t ex. Men om det händer så blir det en glad överraskning.

Den budget vi har gjort och den typ av bröllop vi kommer att ha är utifrån att vi står för hela kostnaden själva.

Jag skulle aldrig någonsin be min föräldrar om pengar. Vi har inte den relationen. I min familj förväntas man klara sig ekonomiskt själv. Däremot kommer jag att be dem om hjälp med småsaker. T ex så kommer min mamma att få sy dukar av tyg som jag har för hon är bra på att sy.

• Fröken T
    Fröken T skrev 2010-10-27 11:51:18 följande:
    Vi förväntar oss inget bidrag från föräldrar men jag går fortfarande och hoppas lite på att de ska erbjuda sig att betala lite. Kanske bidra så att jag kan sy upp den klänning jag vill ha t ex. Men om det händer så blir det en glad överraskning. Den budget vi har gjort och den typ av bröllop vi kommer att ha är utifrån att vi står för hela kostnaden själva. Jag skulle aldrig någonsin be min föräldrar om pengar. Vi har inte den relationen. I min familj förväntas man klara sig ekonomiskt själv. Däremot kommer jag att be dem om hjälp med småsaker. T ex så kommer min mamma att få sy dukar av tyg som jag har för hon är bra på att sy.
    EDIT: Alldeles nyss ringde min pappa och erbjöd sig att bidra med 5000 kr till klänning för att jag ska få den klänning jag vill ha :)

Träffade familjen igår och det blev en del snack om bröllopsplaner och klänning och hur dyrt det är.

Superglad!!!

Svar på tråden Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?