• Verus

Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?

Vi kommer inte få någon hjälp eller be om det heller. Vi har ju ingen bättre inkomstsituationen än t ex mina föräldrar och hans tycker nog att detta får man stå för när man själva har råd.

Vi hade tex inte kunnat gifta oss de första åren av ekonomiska skäl. Nu har vi inte sparat ihop pengarna ännu men har tänkt att spara det vi kan fram till 2012 (eller 2011 men det hinner vi nog inte) eftersom jag snart tar examen och börjar jobba. Vi sparar det vi kan, vi har flera barn och dyrt boende så man får vara lite realistisk. Jag kan känna att vi hade VERKLIGEN varit värda att unna oss lite lyx, jag vill kunna välja ring, klänning och fest -det JAG vill ha utan att hela tiden tänka på vad sakerna kostar. Men får vi ihop säg 20-30 000 så får vi utgå ifrån det och hålla det litet och enkelt.

För mig är ringen viktig och jag vet ungefär vad jag vill ha och vi kommer behöva nya förlovningsringar också så jag gissar att "bara" ringarna kommer bli över 20 000.

I släkten är det vanligt att man bjuder alla, mostrar, kusiner osv när det vankas fylla jämnt eller bröllop. Det kommer vi helt klart inte kunna göra nu och OM föräldrar har invändningar så får de helt enkelt öppna plånboken själva, DET kommer jag däremot att säga!!

Svar på tråden Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?