• say yes

Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?

Oj vad olika det kan vara. Så kul! Jag hade tex inte tyckt det var ok att låna pengar och betala av senare. Tror/vet inte att vi skulle få så mycket ekonomisk hjälp utan mer hjälp från lite här och där i familjen. Exempelvis att städa dagen efter och att göra inbjudningar, bordsplaceringen, vigselprogram, menyer. Sköta kontakten med festlokalen, catering etc. och vara presentansvarig, hjälpa långväga gäster osv. Få låna brudslöja, underkjol, brudskor etc. Det är vi SÅ otroligt tacksamma för, då kan alla som vill hjälpa till.

• say yes

jo de hjälper till med vickningen/nattamaten också. Så ja, igentligen är det inga rena pengar men en hel del ändå. gållande de andra sakerna och föräldrar/släkt som fixar och donar med saker inför bröllopet: tid är pengar!!

• say yes

Tycker också det beror lite på vart i Sv man bor. På mindre orter är det oftast MYCKET billigare att fixa bröllop (har sj jämfort med en mindre ort på öland och det var drygt 50% billigare!!). Här i sthlm är det svårt att få en normalstortbröllop, 3 rätters sittning med fest under 100 000. Då kanske man MÅSTE få bidrag av sina föräldrar.

• say yes

vi2alltid: Jaaa! TVINGA DEM!! Buss på dem bara!! Hahaha.  Nej, som jag skrev tidigare skall vi ant inte få ngt bidrag och känner oss heller inte beroende av det. Mer andra par jag menade.

Svar på tråden Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?