Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?
Jag hade inte förväntat mig någon hjälp,
men självklart hoppas man:)
Vi skulle ha ett enkelt bröllop men det ville inte föräldrarna höra talas om, så min mamma och pappa betalar hela middagen med svärmors hjälp. Vi kommer få en hel del och det är vi ju såklart jäteglada för! Svärmor och svärfar kanske kommer ge oss lite mer i och med att dom faktiskt har mer med pengar.
All hjälp är ju jättetacksam:)
Men vaddå få vara med och bestämma? Ingen av våra föräldrar har krävt det alls! Det enda dom vill är att vi ska ha en jättefest och få ett underbart bröllop. Antagligen så bryr dom sig jättemycket och det kommer nog jag göra till min dotter med om jag har råd :) Det är tanken som räknas och några hundralappar är lika välkommet som tusenlappar.
Tänker inte be om ursäkt för att vi får :) Dock så är det kanske lite fult att kräva pengar men det har vi aldrig gjort.
Vidare så gav min mormor mig min bröllopsklänning i bröllopspresent (förutsatt att jag betalade halva brudgummens klädsel) eftersom det var till båda två :)
Vi kommer betala ca. 33.000 själva på bröllopet och bådas föräldrar ca. 15-20.000.
Vi är evigt tacksamma och det vet dom.
Vi är självklart hos dom och hjälper till och hälsar på ofta, för vi gör faktiskt saker i gengäld med och det är nog därför dom erbjuder sig dessa summor eftersom vi faktiskt är så hjälpsamma mot dom alltid! :)
Sen kommer dom självklart hjälpa till också. Men som vanligt så hjälper alltid mina föräldrar till mer och betalar mindre, min sambos föräldrar betalar mer och hjälper till mindre. Det är jätteskönt på det viset och man värderar hjälp minst lika mycket som pengar! minst! :)