Emblas Mamma skrev 2010-11-07 18:48:31 följande:
faktiskt så tycker jag inte det ser ut som om NÅGON här inne har krävt av sina föräldrar ett bidrag?!? har inte ens hört talas om det. Däremot om dom ger frivilligt så är det ju jättetacksamt! det är ju inte så att man aldrig gör något tillbaka för sina föräldrar. självklart är det girigt att kräva, me njag har hittills inte sett eller hört någon som gjort det. Ibland låter det som om alla som får av sina föräldrar är bortskämda och egentligen har tvungat sina föräldrar att betala :)
Instämmer där. I vårt fall och även mina systrars och min svägerskas har det inte räknats in i budgeten att man ska få pengar från föräldrarna. Det har endast visat sig som en trevlig bonus så att man kanske kunnat köpa en finare champagne/ hyrt band istället för en spellista/ valt sin favoriträtt istället för ett billigare alternativ..
Brölloppet hade ju blivit av hur som helst!
Jag anser det inte vara fel att ta emot pengar från föräldrar som erbjuder det som en gåva. Föräldrarna är ju vuxna människor som tar det beslutet utan något som helst krav på sig.