• 363

Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?

Oj jag har inte ens tänkt tanken att det är så vanligt som det verkar vara här.

Av sambons familj får vi garanterat inget ekonomiskt bidag då hans far inte har några och han mamma nog anser att det är vårat eget val och då får vi betala själva med.
    Mina föräldrar erbjöd sej att stå för maten som bröllopspresent men vi tackade nej då de hade tänkt beställa färdiga brickor men då vi är många vegetarianer m.m så var detta inte vad vi ville.

Däremot kommer vi få praktiskt hjälp istället hoppas jag av min familj vet jag att vi kommer få hjälp med barn och hundvakt dukning osv och hoppas vi kommer få hjälp med disk, kaffe, maten osv av sambons föräldrar.

Vi har önskat oss pengar till en resa vilket vi även önskar oss i Julklapp. Och känner jag mina föräldrar + mor och farföräldrar rätt så kommer vi få ett ordentligt bidrag till det ifrån dem. Vart och när den blir av vet vi inte än då vi måste ha hjälp med hund och barnvakt även då. 

Kanske ska tillägga att vi är 2st studenter på 22 år och med en 6 månaders dotter så direkt gamla eller rika är vi inte.

• 363

Mjo fast jag ser inte riktigt resan till bröllopet då det är en resa vi vilket fall som helst skulle ha gjort och önskat oss pengar till julklapp. Vi kommer inte heller få mer i julklapp än vad vi skulle få annars bara för att det kommer sammanfalla med bröllopsresan. Dock kommer vi nog istället för presenter på bröllopet kunna få ett ganska bra bidrag till resan då det är det vi kommer önska oss.

Men ser inte det som ett bidrag till bröllopet lika lite som jag ser pengar jag får i ex födelsedagspresent som ett bidrag till födelsedagsfesten.

• 363

Förstår hur du menar men kommer inte få pengar utan isf resepresentkort vilket inte kommer gå till bröllopet.

Svar på tråden Är det vanligt att få ekonomisk hjälp av föräldrar till bröllop?