Morsian2011 skrev 2010-10-27 16:44:43 följande:
Hej,Jag har en fundering. Vad förväntar ni av er vänner inför bröllopet?Hur mycket hjälper de till? Hur intresserade är de? Hur mycket gör era vänner själv (typ toastmaster som planerar för underhållning osv.)? Hjälper era vänner gärna till? Hur vet ni om folk kommer hålla tal? Ber ni de göra det eller litar ni på att de bara gör det?
Personligen förväntar jag mig inget annat än att de vill komma och närvara under vår bröllopsdag och bidra med ett glatt humör
Jag skulle inte sörja om ingen höll tal eller dylikt, huvudsaken att vi får en stund tillsammans. Jag vill inte be någon göra något, såsom att hålla tal, eftersom det skall vara helt frivilligt och något jag gärna ser kommer spontant från personen ifråga utan min inblandning
De är väldigt glada och förväntansfulla, bästisen har erbjudit sin hjälp och då min familj kommer att hjälpa till med alla förberedelser såsom förbereda festlokalen har vänkvoten därmed fyllts upp - det blir inte bra om man är för många på samma yta, så en vän räcker gott :)