• chimille

Vad förväntar ni av era vänner inför bröllopet/på bröllopet?

Morsian2011 skrev 2010-10-27 16:44:43 följande:
    Hej,Jag har en fundering. Vad förväntar ni av er vänner inför bröllopet?Hur mycket hjälper de till? Hur intresserade är de? Hur mycket gör era vänner själv (typ toastmaster som planerar för underhållning osv.)? Hjälper era vänner gärna till? Hur vet ni om folk kommer hålla tal? Ber ni de göra det eller litar ni på att de bara gör det?

Personligen förväntar jag mig inget annat än att de vill komma och närvara under vår bröllopsdag och bidra med ett glatt humör Jag skulle inte sörja om ingen höll tal eller dylikt, huvudsaken att vi får en stund tillsammans. Jag vill inte be någon göra något, såsom att hålla tal, eftersom det skall vara helt frivilligt och något jag gärna ser kommer spontant från personen ifråga utan min inblandning
    De är väldigt glada och förväntansfulla, bästisen har erbjudit sin hjälp och då min familj kommer att hjälpa till med alla förberedelser såsom förbereda festlokalen har vänkvoten därmed fyllts upp - det blir inte bra om man är för många på samma yta, så en vän räcker gott :)

• chimille

Morsian2011 skrev 2010-10-28 11:14:50 följande:
    Okej, känns som att jag har haft för mycket krav i min tysthet och blivit besviken. Jag har dock inte sagt det högt men bara trott att alla är jätteengagerade på ens bröllop... Men bra att höra att ni andra inte förväntar er något stort från era nära.. Känns bättre då! :)Jag har dock blivit besviken på en vän som skulle varit min tärna men troligtvis av avundsjuka vägrar att ens prata om bröllopet. Byter samtalsämne. Vill inte hänga med och titta på klänningar osv. Nu är den dock redan köpt men iaf.

Nu känner jag ju inte till situationen kring din vän eller hur er relation ser ut överhuvudtaget men baserat på ditt foruminlägg och efterföljande kommentar så tänkte iaf jag att en _eventuell_ förklaring till hennes "ointresse" kanke är för att hon på något sätt känner att du "kväver" henne med bröllopssnack? Jag kände igen din beskrivning av kompisen lite grann från en episod i mitt eget liv, en god vän skulle ha barn för ett antal år sedan och det _enda_ hon pratade om när vi sågs var detta och jag kände mig helt kvävd. Kanske har dina föreställningar om omgivningens engagemang påverkat henne, tänker jag.
    Men återigen, det är bara något som jag kom att tänka på efter att ha läst denna tråd.

Svar på tråden Vad förväntar ni av era vänner inför bröllopet/på bröllopet?