Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Hur visste ni att han/hon var den rätta?

Vi gjorde slut när vi varit ihop ett år. Jag tyckte inte att det var ett föhållande att satsa på eftersom vi bodde 125 mil ifrån varandra - han tänkte väl likadant. Efter att han rest var jag såååå olycklig. Jag grät i flera dagar. Jag hade ingen aptit och inget sötsug och rasade i vikt. En eller två månader senare var han nere i min hemstad med jobbet och vi träffades igen. Då kände jag att "Men herregud, varför gjorde jag slut? Han är ju helt rätt!" Jag hade liksom gjort slut av praktiska skäl. Inte för att jag inte älskade honom. Han kände "Vad dum jag är, det är ju hon det ska vara" (har han sagt efteråt). Vi kom fram till att vi skulle komma över alla praktiska hinder. Jag lyckades få jobb på hans hemort tre år senare och kunde flytta upp och bli sambo

• Sebastiána
    1700tal skrev 2010-10-28 11:21:51 följande:

Vilken fin tråd!

Det som fick mig att vilja leva fullt ut med min blivande var när jag som vanligt rasade mig igenom allt som jag gjort så många ggr förut i ett antal förhållanden. Som vanligt sa det PANG och allt kraschade på ett hemskt sätt. Jag mådde sämre än någonsin och min tråkiga livshistoria kom ifatt mig. Jag behandlade min blivande väldigt illa och jag var beredd att storma vidare ensam, utan honom.

Då gjorde han något som ingen annan någonsin gjort. Han stannade kvar, tog all skit och gjorde klart att det fanns andra vägar att gå. Han fattade MIG, han fattade hela bilden och han hade modet att bryta mönstret på sin egen bekostnad. Han led verkligen men väjde inte en millimeter från att vi var vi. Allt annat kan svaja och storma men vi står kvar!

Jag får säga att hans "uppoffring" var en total chock och jag kunde inte fatta att det fanns någon som var så osjälvisk och framför allt någon som tyckte jag var SÅ mycket värd att satsa på. Han var ingen mes (som jag tyckte då), han var, ÄR, den starkaste människa jag träffat och jag insåg vad han verkligen betydde - allt!

Inte kärlek vid första ögonkastet, knappt ens en bit in i förhållandet. Den kärlek jag känner för honom idag klubbade ner mig nånstans i mitten av vårt förhållande, hårt och brutalt men åh, så underbart....

Blir rörd!
Svar på tråden Hur visste ni att han/hon var den rätta?