Inlägg från: themandys |Visa alla inlägg
  • themandys

28 maj 2011

Hej! Vi har bokat ställe och fotografer, ska träffa vår (förhoppningsvis) catering nästa vecka och jag vet vilken klänning jag vill ha.

Vi blir ca 80 personer, släkt och vänner från fem olika länder, så vi kommer att ha ett tredagarsbröllop, men lugnt och avslappnat på fredagen och söndagen. :)

• themandys

Äntligen! Nu kan man boka flyg till vårt bröllop =) Eftersom ungefär hälften av våra gäster flyger in från andra länder känns det skönt att kunna boka i god tid =)

Mina svärisar bokade så fort de fick reda på det igår, och resten av den närmaste familjen håller på just nu. På nåt vis känns det ännu mer riktigt nu, och snart ska vi skicka ut inbjudningarna oxå!

• themandys
    La Litchi skrev 2010-11-26 20:17:24 följande:
    Idag har klänningen beställts! Hur går det för er tjejer? På söndag är det bara 6 månader kvar :o)
    Åh va roligt! Jag har nästan bestämt mig för en som jag vill få uppsydd, men om ett par veckor har jag möjlighet att testa den på riktigt när jag åker till Irland för att hälsa på familjen där :) Tror dock inte att jag köper den där för det är ganska mycket pyssel med att få hem den därifrån..

Vilken klänning har du beställt, har bild på den? :)

• themandys
    La Litchi skrev 2010-11-28 20:28:32 följande:
      Ah spännande! Vad har du tänkt för modell? Jag har tyvärr ingen bild på min. Men det är en sådan modell som är tightare ner till ungefär höften. Känns skönt att ha det avklarat. Det tar ju några månader innan den kommer.Ja om 6 månader är festen i full gång :o)
    Jag vill ha en som är hjärtformad upptill och med vid klockad kjol :) Tror att jag har ett par bilder i mitt galleri. Va fint med sjöjungfrumodell! Jag funderade på att ha en sån också för att de är så snygga, men i slutändan kändes det inte riktigt som att det var "jag" att ha en sån..

Tiden går verkligen fort när man bröllopsplanerar, känns som igår vi förlovade oss, men det var sju månader sen, och nu är det bara sex månader kvar tills det smäller! :D

• themandys
    inwe skrev 2010-11-29 20:40:02 följande:
    Åh en egen tråd! Jag gifter mig också den 28 Maj 2011 :) Vi har kommit igång med detta: - Catering bokad.- Kyrka & Lokal bokat.- En tjej som gör blommorna ordnat.- Färdmedel till & från kyrkan ordnat- Vigselringen är inköpt- Inbjudningskorten påbörjade i planering, en tjej som skall göra dom.- Gästlistan nästintill färdig- Tärna & Bestman klara- Toastmaster fixad.... det va nog det. Tänkte åka o testa en brudklänning nästa helg :)  
    välkommen! ;)
  • themandys

Wohoo! Nu har vi börjat ge ut inbjudningskorten till närmaste familjen och till resten skickar vi ut strax efter nyår :) Anledningen till att vi gör det så tidigt är att alla som flyger in från andra länder ska ha gott om tid att boka flyg till bra ett pris. Nu börjar det verkligen kännas på riktigt! :D

• themandys
    La Litchi skrev 2010-12-28 22:10:25 följande:
    the mandys: Förstår precis vad du menar. Här är korttillverkningen i full gång och utskick kommer ske inom det närmaste. Känns väldigt speciellt att läsa texten och se korten. Nästan overkligt men ändå sååå verkligt :o)

Tänkte passa på och fråga om någon av er varit på Sardinen och har några tips?

Tänkte även passa på och fråga om ni andra bestämt vad ni ska ha för in- och utgångsmusik, psalmer och solosånger? Om ni vill dela med er, i så fall vilka?

Och tjejer, 5 månader kvar idag!!!!!!
    Va roligt att ni oxå är igång med inbjudningarna!

Vi förlovade oss faktiskt på Sardinien, i Alghero. Det är fantastiskt vackert och bra på alla sätt, god mat, gott vin, hyfsade priser, trevliga människor och ofantligt vackert :)

Vi var där i fem dagar men skulle utan tvekan kunnat stanna längre, det finns både bra dagsutflykter (på ön eller till ex Korsika) och många vackra städer å byar på ön så att man kan göra en rundtur om man vill.

Vägarna är inte så bra så även fast avstånden inte är så långa tar det tid att åka mellan städerna..

Fråga gärna mer om du vill så ska jag svara så gott jag kan ;)
Svar på tråden 28 maj 2011