28 maj 2011
Jag ansluter mig här
Kyrkan och lokalen är bokad, prästen likaså. Har beställt inbjudningskort och preliminärbokat fotografen.
Funderar annars mest på klänningar och hur ringen ska se ut. Jakten börjar på lördag
Jag ansluter mig här
Kyrkan och lokalen är bokad, prästen likaså. Har beställt inbjudningskort och preliminärbokat fotografen.
Funderar annars mest på klänningar och hur ringen ska se ut. Jakten börjar på lördag
Hittade min klänning idag! Nu känns det verkligen på riktigt, jag längtar sååååååååååååå mycket efter att få ha den på mig. När jag provade den kunde jag verkligen se framför mig hur jag står där framför altaret med min Älskling. Kan det inte vara den 28 maj typ nästa vecka?
La upp en bild i mitt Galleri:
http://www.brollopstorget.se/hem/mrsjr/galleri.php
Nu när jag hittat klänningen längtar jag efter att få beställa ringen, men då den ska specialdesignas och min förlovningsring ska smältas ner för att bli en del av den så ska vi vänta med att göra den tills in i det sista. Vill ju inte gå utan förlovningsring hur länge som helst.
Njuter av att leta bröllopsresa så länge, är det någon här som bokat? Vi funderar på Maldiverna eller Mauritius
Fårävvör: Jag ser att du var med i Uppsalabrudar-tråden. Vart i U-A ska ni gifta er? Vi ska gifta oss i Öregrund så jag blir också en U-A-brud
Förstår absolut om man vill åka utan barn på sin bröllopsresa (vi har ju inga så behöver inte tänka på det), men då kanske det är extra bra att åka till en storstad där man oftast inte är borta like länge som en solsemester. Är kanske jobbigt för barnet om Mamma och Pappa är bort i flera veckor.
Jag tycker NY är så fantastisk just för att man inte måste göra så himla mycket när man är där. Det räcker så bra med att bara promenera runt och njuta av atmosfären (vilket är helt gratis )
Vi har också funderat på Italien faktiskt, Amalfikusten ska ju vara så vacker har man hört men min blivande man är så väldigt inställd på någon paradisö, det har liksom alltid varit hans dröm när det gäller bröllopsresa så vi får se vad det blir.
Från att ha stått rätt still med planeringen är vi nu inne i en riktig bröllopsfas Idag har jag beställt klänningar till mina tärnor , så spännande att se hur de ser ut på.
Nu är det full fart i planeringen. Har bokat tid hos floristen nästa vecka, då ska alla blommor beställas. Vi har fått menyförslag från cateringfirman och har pratat med en guldsmed som eventuellt ska göra våra ringar. Har också bokat in möte med fotografen för att gå igenom lite. Men viktigast av allt, idag har jag köpt mina skor! Mindre än fem månader kvar nu!
Jag vet inte hur tidigt man bör boka, vi försöker vara ute i god tid då vi gifter oss på annan ort än där vi bor.
Nu är blommorna till bröllopet beställda, ska bli så spännande att se hur det färdiga resultatet blir
Det blev verkligen en heldag med bröllopsfix i lördags, Efter att ha varit hos floristen gick vi förbi en klädbutik och min blivande man ramlade över en kostym som han slog till på. Sen tyckte vi att vi var så i farten så vi gick in till en guldsmed som vi funderar på att anlita och pratade med honom så nu är nog ringarna snart beställda också
Vi har spikat menyn till bröllopet, kommer nog bli jättebra
På fredag är det bara fyra månader kvar , oj vad fort tiden går!
Vi funderar just nu på musik till vigseln, har ni bestämt musik ännu?