Bortlovad: Välkommen! Enligt mig så behöver du inte stressa alls. Kanske om du tänkt köpa eller sy upp din klänning, för det kan vara 3-4 månaders leverans. Jag fick själv tips av min svägerska om ett ställe där hon hyrde sin klänning med full försäkring för 2000 kr så jag ska dit med en kompis på lördag och prova. Det är som sagt lite skräckblandad förtjusning. Tio kilo ska ju bort till och det är svårt att veta vad som kommer sitta snyggt då. Men jag får väl en hum om vad jag gillar och vad som klär mig.
I förra veckan var vi och designade vigselringen. Designern och smeden var mkt duktig och vi är jättenöjda. Det blir en enstensring i vitt guld. Nu ska vi bara bestämma storleken på diamanten och därmed kostnad. Vi hade ju tänkt oss runt 15000 kr och då får jag en sten på 0,25ct. Men när man tittade på de lite större stenarna så kändes den så futtig. Min sambo är lite sugen på att ta den största vi tittade på, 0,40 ct men då får vi punga ut med det dubbla, ca 30000 kr. Det är ju rätt mkt. Samtidigt ska jag vara nöjd med den hela livet... Ja, den karamellen får vi suga lite på...
Hade lite problem med att skriva ut inbjudningarna på det fina, tjocka och skimrade papper jag köpt. Men sambon kunde fixa det på jobbet, så snart blir det pyssel här hemma. Kul! Ska också träffa en frisör i veckan och se om vi "klickar". I så fall får hon göra mitt brudhår. Dumt nog klippte jag nyligen av mitt långa hår till en page, så det blir väl att leta lite löshår också. För uppsatt ska det vara.
Jag har önskat mig bröllopsrelaterade saker i julklapp. Som sminkning på Makeup Store (ska göra det själv, men få tips där tänkte jag), böcker och annat smått. Ska nu ut en tur och köpa julklappar. På återseende!