Inlägg från: SnuttisSessan |Visa alla inlägg
  • SnuttisSessan

28 maj 2011

Vi ska också gifta oss den 28 maj om allt går som planerat. Förlovade oss nu den 24 oktober och tycker maj är en bra månad. Vi kommer ha ett litet bröllop för max 20 personer och ska börja kolla upp restaurang och kyrka samt präst i morgon.
    Jag har tänkt gå ner en del i vikt innan det är dags så jag väntar till efter jul med att hitta klänning.
    Vi har även slutat med p-piller så det kan hända att jag har en mage på den stora dagen så då får jag tänka om angående klänning därför jag väntar =)

• SnuttisSessan

RockTroll skrev 2010-10-28 20:46:12 följande:
    Hej hoppar också in här :) liksom snuttissessan så ska vi också ha ett mindre bröllop med max 20 pers. Gifter oss i rådhuset och efter det bjuder vi närmaste släkten på restaurang. Resten av våran bröllopsdag spenderar vi på hotell. Fotograf och bröllopssvit är bokad. Jag vill också gå ner i vikt och förhoppningsvis blir gravid innan den stora dagen så klänning beställs i sista sekunden...typ februari.

Va roligt :) Och mysigt med hotell. Hoppas på + för oss =)

• SnuttisSessan

I dag bokade jag kyrkan och vigseln blir kl 16.00 =)

• SnuttisSessan

Jag står fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa en klänning på nätet eller i butik.
    Annars är ju kyrkan bokad och vi har valt och bestämt oss för restaurang och tårta.

Ringen beställs antagligen denna månad och alla kortsaker vill jag få fixat så snart som möjligt :)

• SnuttisSessan

B008 heter min som finns på ringbutiken.
    Jag kommer få den i 3mm bred och 1.5mm hög precis som min förlovningsring. Jag ska beställa ringen i slutet av månaden, vi ska ha ett litet bröllop och försöker köpa något till bröllopet varje månad.
    Denna månad blir det nog ringen, skorna och underkläderna.
    Nästa månad kostym och kortsaker" osv :)
    Vi kommer nog göra en kortare resa men det blir nog ett bra tag efter bröllopet :)

• SnuttisSessan

Jag har bestämt mig för att göra inbjudningskorten själv och ska börja på allvar i slutet på månaden.

Ska bli riktigt spännande, hoppas det blir bra.

• SnuttisSessan

Fårävvör skrev 2010-11-08 22:17:30 följande:
    så, nu ligger det en bild på min klänning i mitt galleri! SnuttisSessan: Vi funderar också på att göra inbjudningskorten själva, borde gå och kolla i en pappersbutik och få lite inspiration någon dag... =)

Ja gör det, jag blev verkligen inspirerad :) Men vad ska man ha för storlek på sina kort, vilken storlek har ni tänkt er ?

• SnuttisSessan

Jag vill nog ha kvadratiska men jag ska helt enkelt prova med kort i olika storlekar fördelen när man gör själv :)

• SnuttisSessan

Vitt och rosa blir vårt färgtema, ev mörkgrönt också.

Vi har bokat kyrkan och präst
    Bokat fotograf fom kommer fota under vigseln och efteråt
    Vi har bestämt restaurang och har pratat lite löst med dem, ska dit efter nyår och verkligen bestämma meny och allt.
    Bestämt vilken tårta vi ska ha och varifrån
    Hittat vigselring på ringbutiken och ska beställa i slutet på månaden
    Hittat en sida på nätet där jag ska beställa skor ifrån
    Bokat makeup artist
    Min tärna som är frisör gör håret.

Ännu inte fixat: kläderna och vem som ska vara bestman.
    Sen har vi bestämt att göra alla kortsaker själv och vill ha de färdiga innan jul ;)

• SnuttisSessan

Har varit och handlat kort till inbjudningskortexempel.
    Det kommer bli lila kort och vitt glansigt papper med texten som klistras i det lila.

Vi försöker ju också bli gravida men har bestämt att om jag inte är gravid till nyår skyddar vi oss fram till slutet av feb så att man kan köpa klänning och inte behöva vara rädd för att inte passa den.
    Jag ska köpa träningskort i slutet på månaden och har som mål att gå ner ca 18 kg men i värsta fall kan jag nöja mig med 14 kg så jag har en del att gå ner men jag har så pass mycket övervikt så det ska inte vara för svårt. Får ta en shakediet om det behövs :)

• SnuttisSessan

Vi har fått ändra lite i vårt färgtema så det blir rosa, lila och vitt.
    Har varit inne och pratat med bageriet i dag och jag ska ha en "vanlig" tårta som heter snövit så det blir billigt och bra. De kunde även leverera tårtan på den stora dagen, det är inom stan men ju mindre som måste göras desto bättre.
    Var även inne och pratade med en florist i stan och gud vilken service.
    Jag ska ha rosa liljor, murgröna och brudslöja i buketten ev något grönt strå.
    Förklarade att jag inte vill ha den perfekt och staylad utan mer som en vanlig bindning.
    Runt 500 kr trodde hon och då sätter de fast band också :)
    Perfekt tycker jag.

Två månader innan ville de att vi skulle boka allting som har med blommor att göra så nu får jag vänta till i mars innan jag kan göra mer ;)

• SnuttisSessan

Välkommen till vårt bröllop!

Vi gifter oss i Sofia Albertina kyrka

lördagen den 28 maj 2011

klockan 16.00

Därefter bjuder vi till bröllopsfest

på Restaurang Tycho Brahe

Ulf & Rebecka

Osa: Senast 24 april 2011

Tel: 070-762 08 09

Klädsel: Bara du kommer/Det du trivs i

(Så kommer vår se ut.)

• SnuttisSessan

Så kommer vi skriva i alla fall.
    Vi har verkligen ingen högtravande släkt utan vanliga trevliga människor och vi kommer inte ha klädkod för det är liksom inte vår släkt =)

• SnuttisSessan

Jag är också sugen på att gå på bröllopsmässan i lund nästa söndag, får se vem som vill följa med :)

Svar på tråden 28 maj 2011