28 maj 2011
Hej alla
Om sex månader är vi gifta, otrolig härligt att tänka på!!
Vi har bokat kyrka, restaurang (meny o pris avklarat), florist, fyra mans band (8500 kr), toastmaster och frisör (hoppas värkligen jeg blir fantastisk fin, det kommer att kosta ca 2400 kr!!) Skall nästa vecka boka brudsminket! Brudbuketten har jag inte kommit så lång med men eftersom jag inte är så lång 162cm så får det bli en rund bukett fast jag tycker dom droppformade är snyggast... Invitasjonskorten skall min blivande svägerska göra, skönt att slippa, är inte så pysslig av mig. Jag har fått min blivande svärmors brudklänning som hon hade för snart 40 år sedan. Världens vackraste brokad med ganska stora roser invävd i tyget. Då dom gifte sig hade klänning långa ermer och ett litet släp, sen fick hon den omsydd till axelbandsklänning (släpet finns kvar) så den är tipp topp modern! Sömmerskan som skall göra vissa ändringar tyckte också den var helt otroligt fin så då bestämde jag mig för den!! Känns härligt! MEN en vild plan har dykt upp : Min blivande man har ju sett den...Dock inte på! Innan jag bestämde mig för svärmors klänning hann jag prova, sucka och beställa en sagolik vacker axelbandslös brudklänning... (gjorde jag redan i sommras) Vad om jag köper den och dyker upp i den lagom till brudvalsen, surprise!! Den kommer strax efter jul/nyttår så jag kan tänka om flera gånger... (behövde inte betala ngt, har str 38 så vill jag inte ha den så försvinner den på ett blunk endå Tur för mig! Och sen var den inte jättedyr... Någon fotograf har vi inte beställt... Min blivande tycker kompisar kan ta foto av oss utanför kyrkan... Jag vill gärna ha proffs... Eftersom vi inte är riktigt överens ,än väntar vi ett tag till med den saken!