Inlägg från: Bortlovad |Visa alla inlägg
  • Bortlovad

28 maj 2011

Heeej får man vara med???

Jag gifter mig också 28 maj nästa år men det är rätt nyss bestämt så det här med planering har vi inte helt kommit igång med :-O Bör man börja stressa? Vi har bokat kyrka och lokal, det var det som kändes mest akut. Resten får lösa sig. Jag har funderat på vilken klänning jag vill ha men att börja prova har jag inte kommit till. Vi har precis beställt förlovningsringar, vigselring får vi lösa till våren.

Kul att läsa om flera av er som planerat mycket och länge, jag får hoppas på lite tips från er om jag kör fast, haha. Annars älskar jag att planera saker och ting så jag är inte så stressad på riktigt. Inte ännu i alla fall!

Någon mer i denna tråden från Göteborg?

• Bortlovad

Japp, fem månader idag och inte har jag gjort ett smack mer sen sist... hihi. Jo, jag har börjat fundera över det här med inbjudningskort. Vi tror vi kommer köra på tema VITT, BARA VITT för att vara lite obstinata! Vi har varit ett par så många år (gifter oss på vår 14-årsdag) så att "ingen annan än bruden får ha vitt" känns lite överskattat, nej, vi vill nog att alla skall komma i vitt Så VITA inbjudningskort blir det allt.

LSJS: tack, bra med andra som skriver listor så kan jag sno lite av den när jag börjar fundera över vad som bör göras.. någon gång i vår kanske TACK!

Nä, skämt å sido, jag tackar för alla råd om att börja kolla klänning just, jag skall verkligen hugga tag i det inom kort. Helt rätt tänkt, man behöver nog ändra och fixa lite osv. och då är det bra att ha gott om tid. Har tänkt att tappa lite i vikt före dagen D men det får vi väl se hur det blir med det. Anser inte precis att jag är överviktig, det är kanske bara julmaten som sätter nojor i huvudet på mig just nu!

Vi har iaf fått våra förlovningsringar nu i dagarna, såååå nöjd. Lite stor bara så vi skall tillbaka imorgon och justera ner bådas ringar lite. rena, snygga, platina... underbara ringar. Vigselring har jag knappt börjat fundera på ännu men det finns ju tid till sånt också.

Ha en go kväll tjejer,
    //Slappfian

• Bortlovad

Vi har valt tema VITT för att vara lite "tvärtemot" allt vad tradition säger. VI har tom skrivit på inbjudningskorten att japp, tjejer får mer än gärna komma i vit klänning Jag tycker vitt är vackert och vill gärna att alla skall ha det.

Har börjat fundera lite på bröllopsklänning (jag vet att jag är senast i världen med detta men det löser sig, inte stressa upp sig bara...). Har klippt lite bilder och tänkte skicka in dem till ngn av säljarna på tradera att sy upp en klänning, det kostar ju verkligen ingenting och det kan vara värt att chansa lite tycker jag. Jag vill ha den lite kul och är inte så himla petnoga. Som sagt, värt att chansa är det absolut! Till mina tärnor har jag sagt att de kan hitta vilken fin vit sommarklänning som helst (som de känner att de kommer ha nytta av även andra tillfällen) så kan vi hitta någon snygg sjal eller så som är likadant på tärnorna. Det räcker för mig.

M2b och hans bestman skall ju ha lika kläder så där blir det nog till att hyra, skall försöka stressa iväg honom och prova lite snart tänkte jag. Kan man beordra bestmannen att ta tag i detta måntro... NÅGOT måste han väl ha att göra eller???

Just det ja! BAND är bokat till både kyrka och fest, något som ÄR viktigt för mig (till skillnad från klänningen... ööhhh, hahahhaa). Alltid nått, man får glädja sig åt varje sak man får klar!

• Bortlovad

Kul att höra om allas planeringar! Jag jobbar också lite med listor.. någon i datorn, någon i en bok som var TÄNKT att bli bättre struktur i än vad det är just nu.. Ingen möhippa ännu. Just nu har jag så mkt på jobbet att jag knappt ens orkar tänka på något annat än att jobba och sova.

JO fick faktiskt beställt min vigselring idag Platina precis som förlovningsringen, med en fin sten på, vissa utgifter prioriteras mer än andra, hihi. Har även fixat så att en person städar ur lokalen och ombesörjer att paketen kommer hem, sån där liten "struntsak" men alla saker man kan bocka av, antingen på lista eller mentalt, känns skönt.

Har inte ens börjat med vare sig bordsplacering, festhäfte eller vigselprogram.. kanske att man skall speeda upp saker och ting lite!

Svar på tråden 28 maj 2011