Inlägg från: Oll Moddy |Visa alla inlägg
  • Oll Moddy

28 maj 2011

Hoppar in här också nu när det är dryga fem veckor kvar! Gifter oss borgerligt i Växjö! Tänkte höra om någon har erfarenhet från dansshoppen? Har beställt mina skor därifrån (Rainbow Dolly) och för en vecka sen var de slut hos dem och de skulle beställa dem från leverantören... Hur lång tid i förväg måste man ha dem tror ni för att det ska funka att gå i dem hela dagen?

I helgen ska jag prova klänningen som inhandlades i Stockholm redan i november - en whiteone 6202 - blir spännande att se hur den sitter nu, så här fem månader senare! Idag inhandlades även kostymen och jäklar vad svårt det är om man behöver mindre storlekar!

Annars känns det mesta som att det är under kontroll, ringen provas minst fyra gånger i veckan bara för att se så att det fortfarande känns rätt :-O Bestämde oss från början att ta det hela lite piano och inte stressa upp över saker, men ibland kan man ju bli lite knäpp på gäster som ringer och frågar om diverse märkliga saker och som berättar att de egentligen inte har råd att komma...

Well, tänkte mest bara säga hej och börja följa tråden helt enkelt! 

• Oll Moddy

tjoho bruds! Igår blev jag hippad som aldrig förr Vilken grej och helt surrealistiskt - kändes märkligt att själv vara där i en position som man bara planerat åt andra! 

Blev lurad in till jobbet för en akutgrej som var tvunget att fixas och som det tidigare pratats om. På något konstigt vänster fick jag ändå känslan av att det var dags - så jag tog med en deodorant (!) och  vattenflaska.

När jag så kom in till jobbet stod hela högen där och väntade på mig och jag fick den klassiska tiaran med slöja som gått i "arv" från de andra tjejerna. Så började dagen med champanjefrukost i en park och sen var det dags för danspass i en fantastiskt fin utstyrsel. Efter det fick jag ta på mig en gammal klänning som jag sytt för länge sen och temat för dagen var " prinsessa" och mitt uppdrag var att frigöra riddaren och jag hade 8 timmar på mig

Efter ytterligare några uppdrag fick jag massage och sen var det dags för middag med lite gissningslekar och som sista uppdrag fick jag gå ut till en balkong och sjunga en serenad för min riddare och då hade min sambo också fått sin svensexa

Fantastiskt organiserat och alleles ljuvligt! Så ni som har detta kvar - njut och fundera inte på vad som kommer härnäst. En del av charmen är att bara vara i stunden!

• Oll Moddy

Nu är jag hemma efter att ha sprungit 16 km i totalt ösregn - hoppas det gör gott för brudklänningen Om två veckor är vi förhoppningsvis på väg in till förrätten! Det närmar sig minsann. Blir lite nojig över att ha glömt saker men gissar att det viktigaste nog är fixat! 

Hur ligger ni andra till? 

• Oll Moddy

Jag vet - och nu om två veckor har vi plåtat "trash the dress" (fast inte så mycket trash - mer ovanliga fotografier)

Vi har kvar:
    Beställa papper till festprogram
    Skriva ut program (min bror fixar)
    Vika, häfta & skära till program - sambo fixar sista veckan
    Skriva ut vigselförrättarens text & "program" till vigseln
    Kolla med namnändring & hindersprövning (jag la i veckan till ett extra förnamn så måste kolla om hindersprövningen gäller fortfarande eller om de kan skjuta på handläggningen av mitt tillägg till efter vigseln men att vi ändå läser upp mitt nya förnamn, ej tilltalsnamn)
    Fixa ansiktsbehandling - bokat sista veckan
    fixa naglar - bokat sista veckan
    makeuprådgivning - sista veckan
    Göra packlista för bröllopsresan
    köpa trosor, Bh & kallingar
    Gå till sömmerskan för sista koll
    morgongåva
    Springa Göteborgsvarvet  

Sen såklart duka och fixa med det. Men bordsplaceringen är ganska klar. 

Är skönt om alla kan skriva ner hur man ligger till så kanske man får något tips om man har missat något!

• Oll Moddy

Jodå, listan börjar betas av: 
    Beställa papper till festprogram
    Skriva ut program (min bror fixar)
    Vika, häfta & skära till program - sambo fixar sista veckan
    Skriva ut vigselförrättarens text & "program" till vigseln
    Kolla med namnändring & hindersprövning (jag la i veckan till ett extra förnamn så måste kolla om hindersprövningen gäller fortfarande eller om de kan skjuta på handläggningen av mitt tillägg till efter vigseln men att vi ändå läser upp mitt nya förnamn, ej tilltalsnamn)
    Fixa ansiktsbehandling - bokat sista veckan
    fixa naglar - bokat sista veckan
    makeuprådgivning - sista veckan
    Göra packlista för bröllopsresan
    köpa trosor, Bh & kallingar
    Gå till sömmerskan för sista koll
    morgongåva
    Springa Göteborgsvarvet

Mamma påminde idag om att ett paraply och en liten jacka eller liknande kanske kunde vara bra att införskafa eftersom det kan vara kallt... hua, så långt hade jag inte tänkt, haha!  tänkte att det nog inte gör så mkt om det är 15 grader, men det kan ju lika gärna vara 6 grader som idag.. hoppas verkligen inte!

Jäklarns vad nära det är nu! Hejja hejja allihop!

• Oll Moddy
    Fårävvör skrev 2011-05-22 01:52:21 följande:
    Så, nu har jag också blivit hippad! =)
    Blev det bra? Och endast en vecka innan.. lite nervigt sådär på slutet! 
  • Oll Moddy
    tyralainen skrev 2011-05-25 07:57:21 följande:

HJÄLP!!!

Har haft fruktansvärd nackspärr i 4 dagar. Kan inte sova och har ju inte tid för detta.Måste lägga all energi på att göra färdigt festprogrammen...

Har ni några tips som brukar hjälpa? Be om starka värktabletter eller gå till en kiropraktor?

voltaren med diklofenak som verkande substans, både tabletter och smeta på-salva - jag har ont i min högra skuldra och kör på för fullt med denna ordination även om det inte är det bästa i normala situationer - men just nu har jag inte så mycket val!

Vi hade glömt skicka in våra papper till kommunen vilket man var tvungen att göra typ två veckor innan - så igår var det lite panik, men det har ordnat sig nu Piuh! Annars allt under kontroll, åker till vigselort idag och fixar och styr med det sista!

Nu jävlar kör vi! Fan va kul det ska bli!
    Kram på er 
Svar på tråden 28 maj 2011