Inlägg från: SnowFairy |Visa alla inlägg
  • SnowFairy

2011-05-14

Jag och sambon gifter oss då :D 198 dagar kvar nu!

Vi har bokat det mesta nu känns det som.

Festlokal, hår, smink, naglar, DJ, Hotell, Vigselplats, Fotograf, Toastmaster, Vittnen

Jag har även gjort inbjudningskorten och sambon har börjat fixa med vår hemsida. Sen ska jag börja rita lite till festhäftet.

Jag har min klänning hemma och jag har börjat titta efter skor, men tyvärr inte hittat så många fina. Det kommer nog mer till våren.

Eftersom vi ska gifta oss borgligt har vi börjat prata lite smått om hur vi vill ha vigseln.

Ja, det är ungefär så långt vi har kommit

Hur långt har ni kommit?

• SnowFairy
    grönvit2011 skrev 2010-11-13 08:55:39 följande:
    Kul att höra, vi har kommit lite olika långt.Själv har vi bara bokat kyrka, lokal och DJ. Har kikat lite på klänning men hittar inte en sådan jag vill ha, kan va svårt när man är inställd på precis hur den ska se ut. Ska träffa en sömerska snart, kanske lättare att sy upp den. Den ska vara ganska enkel :) Jag fick veta att i en av klänningsbutikerna hade dem fem månaders leveranstid...oj jag som trodde att jag var tidigt ute....Vilken tid ska ni ha vigseln?När skickar ni ut inbjudningskorten?Har inte tänkt på att det är sex månader på söndag...hihi, blir alldeles pirrig i kroppen när jag tänker på det :)
    Jag började titta på klänningar i somras bara för att se vad jag passade i och vad jag gillade för slags modeller. I alla butiker jag var in blev expediterna glada för att det äntligen kom en blivande brud i tid så att de skulle kunna hinna beställa klänningen i tid. Det hade en hel del klänningar med minst 5 månaders leveranstid :S Dock fastnade jag sedan för en klänning som redan fanns i butiken, så jag behövde inte oroa mig :P
  • SnowFairy

@SweetPearl, Vilken söt klänning du har hittat till din dotter! Och jag tycker att hon absolut kan ha de skor du har länkat till. Hon kommer bli så fin :D

Om jag inte minns fel så gäller hindersprövningsintyget i fyra månader, så det kan vi som gifter oss i maj vänta med ett tag till :)

Vår budget har vi lagt på ca 120.000, utan resa, och jag tror att vi kommer att lyckas med att hålla den :)

Jag har också funderat på det här med när man ska skicka ut inbjudningskorten. Min svärmor påpekade att 14 maj kan krocka med studentaktiviteter. Det sa även hon som håller i vår middag/festlokal. Så kanske jan/feb skulle vara bra?

• SnowFairy
    SweetPearl skrev 2010-11-21 14:10:29 följande:
      Jo jag blev förälskad i den klänningen. Glömde skriva att boleron hon kommer ha är vit.Oj, våran budget är på 100 000 kr mindre. Fast kan nog inte riktigt säga det heller då de 20 000 bara ska täcka mat, dryck, håruppsättning, make-up, ringar, blommor, liten slant till solosångare i kyrkan (Sambons systerdotters kompis ska sjunga), kyrkomusiker och bensinpengar till fotografen och den som kör bilen från kyrkan till lokalen. Blir det pengar över blir det övernattning på hotell. Men vi har 5000 kr extra ifall budgeten inte skulle räcka. Klänningen köpte jag i sommras och sen allt annat som ska köpas är bara små summor som vi lika gärna kan ta direkt från lönen och handla. Rosbladen jag beställde från ebay kosta 57 kr och då är det 1000 st. Underkjolen köpte jag ny på Tradera för 76 kr inkl. frakt. Lokalen betalar vi inget för heller då det är min morfar som äger den och han har även en rätt så ny musikanläggning till denna lokal. Så vi kommer rätt så billigt undan och vi kommer bjuda ca 55 gäster. Öl, vin, cider och sprit kommer vi att beställa från Tyskland då det blir 50% billigare än om vi handlar allt på systemet.Så skulle nog tippa på att vi hamnar iallafall på över 30 000 ändå.Jo vi hade också tänkt att skicka ut inbjudningarna i januari, men fick förslaget att skicka ut så att inbjudningarna kommer fram den 14 februari. Det är ju alla hjärtans dag då. Men får se hur vi gör.

Å, det var ju lite gulligt! Det ska jag lägga på minnet :)

Svar på tråden 2011-05-14