Inlägg från: SweetPearl |Visa alla inlägg
  • SweetPearl

2011-05-14

Vi ska också gifta oss 14 maj. :)

Det enda som fattas för oss i klädesväg är nya underkläder. Till barnen har jag bara köpt klänningen som dottern ska ha. Skor tiara och örhängen är också klart.

Denna klänning ska dottern ha med en kortärmad bolero över. http://mega.tradera.com/149/111534149_1.jpg

Kan hon ha dessa ballerinaskor till klänningen? http://images1.brandos.se/sv/1/17869/17869-b.jpg Hon har denna sko hemma fast den är vit och det är samma färg på blommorna. Hon ska även ha tunna vita strumpbyxor.

Dottern kommer vara 4 år och sonen 11 månader när vi gifter oss. Så vill att de ska ha fina kläder, men de ska ändå vara bekväma. För jag kommer nämligen ihåg när jag va näbb på ett bröllop, jag var 10 år, hur obekväm klänningen jag hade på mig var. Så vill inte att de ska uppleva samma sak.

Vi har bestämt att färgtemat kommer att vara olivgrönt, ljusrosa och vitt. Hur borden ska vara dekorerade/dukade är också färdigt. Har beställt ljusrosa rosblad från ebay som är påväg. Lokal är fixad och vi har bestämt oss vad vi ska servera på buffén.

Väntar på pandurokatalogen så att jag kan beställa material till inbjudningskorten, placeringskorten, kyrkprogammet.

Vilka sånger vi ska ha under vigselcermonin är också klart.

Det enda som är kvar är att boka kyrkan, kyrkomusiker, beställa ringar och så håller blivande maken på att kolla runt bland kompisar som är hobbyfotografer samt de som har fina bilar som vi kan ha till transport från kyrkan till lokalen. Boka hotell ska vi också göra.

Sen är det ju hindersprövning samt efternamnsbyte som ska skickas in. När behöver man senast skicka in det?

Vad ligger eran budget på?

• SweetPearl

SnowFairy skrev 2010-11-21 12:16:20 följande:
    @SweetPearl, Vilken söt klänning du har hittat till din dotter! Och jag tycker att hon absolut kan ha de skor du har länkat till. Hon kommer bli så fin :D Om jag inte minns fel så gäller hindersprövningsintyget i fyra månader, så det kan vi som gifter oss i maj vänta med ett tag till :) Vår budget har vi lagt på ca 120.000, utan resa, och jag tror att vi kommer att lyckas med att hålla den :) Jag har också funderat på det här med när man ska skicka ut inbjudningskorten. Min svärmor påpekade att 14 maj kan krocka med studentaktiviteter. Det sa även hon som håller i vår middag/festlokal. Så kanske jan/feb skulle vara bra?

Jo jag blev förälskad i den klänningen. Glömde skriva att boleron hon kommer ha är vit.

Oj, våran budget är på 100 000 kr mindre. Fast kan nog inte riktigt säga det heller då de 20 000 bara ska täcka mat, dryck, håruppsättning, make-up, ringar, blommor, liten slant till solosångare i kyrkan (Sambons systerdotters kompis ska sjunga), kyrkomusiker och bensinpengar till fotografen och den som kör bilen från kyrkan till lokalen. Blir det pengar över blir det övernattning på hotell. Men vi har 5000 kr extra ifall budgeten inte skulle räcka. 

Klänningen köpte jag i sommras och sen allt annat som ska köpas är bara små summor som vi lika gärna kan ta direkt från lönen och handla. Rosbladen jag beställde från ebay kosta 57 kr och då är det 1000 st. Underkjolen köpte jag ny på Tradera för 76 kr inkl. frakt. Lokalen betalar vi inget för heller då det är min morfar som äger den och han har även en rätt så ny musikanläggning till denna lokal. Så vi kommer rätt så billigt undan och vi kommer bjuda ca 55 gäster. Öl, vin, cider och sprit kommer vi att beställa från Tyskland då det blir 50% billigare än om vi handlar allt på systemet.

Så skulle nog tippa på att vi hamnar iallafall på över 30 000 ändå.

Jo vi hade också tänkt att skicka ut inbjudningarna i januari, men fick förslaget att skicka ut så att inbjudningarna kommer fram den 14 februari. Det är ju alla hjärtans dag då. Men får se hur vi gör.

Svar på tråden 2011-05-14