Hej tjejer!
Tänkte att jag skulle visa mig igen Som för de flesta är det massor att göra hela tiden. Nu har jag varit i norrland och turnerat i 2 v. Besökt barn, barnbarn, pappsen. Känner mig lite lik min egen mormor då hon kom och hälsade på med sin vita resväska. Det har varit både goda och sorgliga dagar. Att rå om mina småtroll Smilla nu 2 1/2 och Dexter 1 år är det mest glädjefyllda. Vi leker, dansar, läser, sjunger, gosar, är ute ...... Ja, tänk så mycket kärlek man får ....... Smilla med sin lilla hand i min och sin fartfyllda glädje, och Dexter då han ger mig det där leendet och jag får pussa på honom. Jag vet inte riktigt hur man klarade sig innan de kom till världen. Smilla är mycket noga med att ha liknande kläder som jag .......... - Farmor har du klänning och leggins?, och så swich är hon på sitt rum och byter om. Dexter vill gärna klappa händer, vill men vågar inte gå än, och försöker alltid få låna mitt halsband, att stoppa i munnen förstås.
Jag har oxå besökt min älskade pappa, han är 73 år nu. Sedan hans hund blev överkörd den 28 nov förra året, har demensen slagit klorna i honom. Det har gått så oerhört fort ....... och man blir förtvivld ........ Hans kondition är bra, och vi har promenerat varje dag. Men att se sin pappa som man älskar, göra virriga/tokiga saker .......... Och att hör honom säga, - Jag är ju inte galen ......... det känns som en stöt i hjärtetrakten. Nu ska jag strax lämna Ö-vik och min dotter, men åker upp till pappa igen om 3 v.
Har självklart träffat alla mina tre ungar, de bästa barnen som finns De tar hand om mig på ett så älskvärt sätt ............... att jag med gott samvete. Kan säga att jag gjort ett skitbra jobb som har uppfostrat dem på egen hand.
Minstingen trivs i sitt Umeå, och jag fick pussa lite på honom oxå Han pluggar, tränar, och gör musik i sin hemmastudio. Dottern kliver upp 03.00 och går till sitt jobb som konditor, och varje dag har hon med sig läckerbitar till mig. Rullar snart fram på gator och torg. Min äldsta son har varit pappaledig, och det är grymt kul att se hur bra han sköter papparollen, (barnbarnen). Dessutom har de valt finfina flick- och pojkvänner.
Puss och kram till alla er. Ställer in en av dotterns specialare, Pavarottitårta och några termosar med drickbart. Huset bjuder, ta för er!!!!!