• Bobou

Tantvarning – om igen!

Flamman, jag har bestämt mig för att inte ge mig in i våttåtårrt-tråden, och jag kan inte skriva i din gästbok, så jag kommenterar här vad du skrev där, fastän det blir lite råddigt.

Jag blev SÅ illa berörd av hur den mamman behandlar sin styvdotter! Jag förstår att det är svårt som utomstående att göra något, men jag vet inte om jag ändå hade kunnat hålla mig från att ta ett allvarligt snack med någon av föräldrarna. Så hjärtskärande!

• Bobou

Flamman:

Jag läste vad du skrivit, men tyvärr så kommer jag fortfarande inte in på din sida...?

• Bobou

Tinker, varför införde de denna nya regel? Visst ska barnen lära sig duscha, men jag antar att det måste ha varit någon typ av problem som fick dem att införa detta?

Läste i tidningen härom dagen att många unga inte vill duscha i skolan... Jag tycker att det är synd om det är tecken på en allmän prydhet i samhället; när den nakna kroppen blivit helt och hållet sexualiserad, då är det klart att man inte längre kan vara naturligt naken bland andra. Men det är samtidigt förståeligt med tanke på att det numer är så lätt att fota/filma och sedan lägga ut på internet med hjälp av mobiltelefoner. Jag tror att det förekomemr som en form av mobbning. De har det inte så lätt, barna.

• Bobou
    dfk skrev 2010-11-24 17:20:58 följande:
    Cantaton, åh!! Vad stolt jag blir över dig♥ Måste ju vara jättekul och spännande! Hur mår Bobou då?
    Vad rart av dig att fråga! Jo, saker rullar på... lite för snabbt, får jag nog säga. Det är ju ändå internet, så jag ska svara ärligt...

Jag lever inte upp till mina egna krav på mig själv på jobbet, och känner mig dålig för det. Samtidigt är min pojkvän så duktig tycker jag, och jag har svårt att inte jämföra mig. Utanför jobbet har jag också mycket att göra, mest sångrelaterat. De sakerna går bra, men tar egentligen för mycket av min tid och energi, och jag känner mig otillräcklig.

Och så går jag hos en psykolog, vilket nog är det värsta. Jag jobbar på en fobi som jag fick i våras, och det går framåt, men känslomässigt frestar det på. Jag har nämnt det försiktigt i tidigare tanttråd, att detta uppkom i samband med en period av ångest förut i år, som bara långsamt förbättrats. Hos psykologen analyseras inte det, utan det är bara specifikt probleminriktad kbt. Vilket är bra. Men jag önskar att jag visste vad jag kunde göra något för att inte börja må dåligt igen.

Annars är jag egentligen nöjd med livet, det är bara inte helt problemfritt. Jag bytte pojkvän i maj, vilket var dramatiskt, men ett lyft.

• Bobou
    Norrskensflamman skrev 2010-11-25 13:54:18 följande:
    Bobou; visst var det din pojkvän som var över till staterna och du hälsade på där? Var det i samband med det du fick den där fobin (har för mig att det inte var helt problemfritt för dig "over there").Så nu är det ny pojkvän alltså? Grattis!Hoppas du så småningom jobbar bort fobin och dina höga krav på dig själv, så du får börja må riktigt, riktigt bra!Kram!
    Tack, vad söt du är!

Ja, det var i USA som jag fick ångest, och sedan höll den i sig i två-tre månader innan det började vända... Och under samma period var det alltså problematiskt med min pojkvän - och mannen jag egentligen ville ha. Det låter som värsta grejen, men det knasiga var att jag inte riktigt orkade bry mig, för att jag mådde så dåligt över andra grejer. Kanske lika bra att ta allt dåligt samtidigt och ha det bra sedan.

Och du, jag kom på en sak just när jag postat. Vad dum jag är som låter mina problem definiera hur jag mår! Vem kan förvänta sig en problemfri tillvaro? Nä, nu ska jag vara glad åt det som är bra istället, resten av dagen iaf.

• Bobou
    Soldemor skrev 2010-11-25 15:57:55 följande:
    Nu har vi bott i nya lägenheten snart en vecka, allt är totalkaos och allt ligger i kartonger och påsar. Förhoppningsvis blir det bättre när allt är på plats. I aödags hade vi visning och tre timmar senare hade vi sålt, för ett mycket bättre pris än vi förväntat oss, vi skrev kontrakt i måndags.
    Men grattis! Dels till nya lägenheten, vilket jag tänkt säga tidigare, men också att den gamla bostaden blev såld! Vad härligt att ni fick ett bra pris!
  • Bobou

Blä, nu behöver jag skriva av mig lite snabbt... Har precis varit hos psykologen och det är så J-LA jobbigt! Bara massa obehagskänslor som far omkring i kroppen nu och jag vet inte hur jag ska kunna släppa dem så att jag får fokusera på jobbet istället. Fy F-N!

Fjosok, förresten. Jag är inte heller något fan av julen. Vilken tur i alla fall att du har Festen att se fran emot!! Men jag skulle fråga dig en annan sak; är det inte så att en väninna till dig är med i Melodifestivaeln? Jag tyckte att det var ett namn där som jag kände igen?

(Okej, det kanske inte är värsta grejen, Cantis känner antagligen en massa folk som är med. Men det är lite kul ändå, blir ju mer spännande att kika om det är en person man träffat. Jag hittade också en gammal barndomsbekantskap på artistlistan i DN.)

• Bobou
    TinkerBelle skrev 2010-12-01 13:49:08 följande:
        Ja man kan ju undra!Mest fascinerade tycker jag det är att man låter dem hållas... Inte förrän jag började ifråga sätta hur chefen faktiskt bemöter oss så vakande dem andra och insåg att nä det kanske inte var så bra. T.e.x så kan har öppet driva med oss i möten där det ingår andra avdelningar – för det tycker han är okej! Eller det faktum att han låter den stora kärleken i hans liv (som jobbar på en annan avdelning, är gift och har barn) attackera hans personal utan någon som helst anledning och han sitter bara och tittar på eller tar henne i försvar – inte hans personal…   Fatwa  - någon som vet hur man gör?  
    Mm... Jag tror att beteenden lätt bara rullar på utan att man reflekterar över dem - även för chefen. Det är nog jättebra med ett uppvaknande för honom också!
  • Bobou
    TinkerBelle skrev 2010-12-01 14:09:20 följande:
      Trust me - we have tried!En av tjejerna som har jobbat med han i tio år har sagt till honom att han borde kliva asitt uppdrag för han är en direkt dålig chef. Hon har sagt det vid flera tillfällen - och vad var hans svar? Jo att hon skulle gå hem och vila lite för hon var upprörd och påväg att bli utbränd. Förnekelse here we come!
    Haha. Men en dålig chef svarar ju inte på något annat sätt... Jaja, hoppas det blir bättring nu i alla fall! Och vilken tur de har som fått dit dig!
Svar på tråden Tantvarning – om igen!