Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

Tantvarning – om igen!

Jag har inte alls svårt att se söta Madde i en brudklänning à la Fjosok

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-11-15 06:26:55 följande:
    Godmorgon!Idag börjar jag på nytt jobb! Ska strax väcka ungarna som får äta frukost på fritids/förskolan. Så himla skönt att slippa försöka få i dem något att äta på morgonen. Jag misstänker att de äter betydligt bättre tillsammans med andra barn.

Ja det är skönt att låta dem äta på dagis/fritids istället. Mina stiger upp ganska tidigt. Ibland vill de ha en macka eller nåt innan vi åker, men fan de är så söliga när de äter så då kmmer vi alltid försent. Nu försöker jag att inte väcka dem så tidigt, och om de vaknar själv så försöker jag distrahera dem så de inte ska börja gnälla om mackor. För om de äter en macka hemma så äter de mindre till frukosten på dagis. Det blir varken hackat eller malet liksom. Så det går bättre om de inget äter hemma utan käkar frulle direkt de kommer till fritids o dagis. Då äter de bättre, för då är de hungriga.

Lycka till på jobbet!

• Norrskensflamman

ÅH, här är underbart vinterväder! Imorse -14, men nu är det lite varmare. Strålande sol och gnistrande vit snö överallt. Att det kan vara så fina dagar i november!

• Norrskensflamman

På vår skola måste barnen duscha efter gympan. Det tycker jag är helt okej och förståeligt. Efter gympan duschar man. Särskilt som man ska vara bland andra elever på skolan i några timmar till efter gympan.
    Men att på träningen man har på fritiden absolut måsta stanna kvar och duscha DÄR, det låter ju konstigt. Det måste väl stå var och en fritt att duscha där eller åka hem och duscha! Särskilt som logistiken är väldigt viktig just med träningar, middag, andra familjemedlemmar osv. Nä, stå på dig Tinker!!

• Norrskensflamman
    Aleta skrev 2010-11-19 21:17:25 följande:
    Snö! (Lagom mycket.)

HÄr är snö och rimfrost i träden och det är så vackert att det gör ont!

• Norrskensflamman

Bobou; visst var det din pojkvän som var över till staterna och du hälsade på där? Var det i samband med det du fick den där fobin (har för mig att det inte var helt problemfritt för dig "over there").
    Så nu är det ny pojkvän alltså? Grattis!

Hoppas du så småningom jobbar bort fobin och dina höga krav på dig själv, så du får börja må riktigt, riktigt bra!

Kram!

• Norrskensflamman

Dfk: Vi har inte kommit igång med medicinerna ännu. Vi är kallade till läkemedelsenheten nästa vecka. Är rädd att hans höga blodtryck ställer till det.

Svar på tråden Tantvarning – om igen!