Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

Kjell Präst skrev 2010-12-01 08:17:49 följande:
    Igår ringde hembygdsföreningen till mig och upplyste mig om att jag hade satt in 6800:- på deras konto... Det borde ha varit 150 som är medlemsavgiften... Men för säkerhets skull hade jag också betalat in hyran för vår lägenhet till hembygdsföreningen... Det var ju tur att de inte behöll pengarna och bjöd på julbord till hela styrelsen

Du är så givmild Kjell

• Norrskensflamman

TinkerBelle skrev 2010-12-01 09:02:16 följande:
      Och tack Kjell präst!Du fick mig att le igen.Jag är så less på mitt nya jobb, på att det är så rörigt, på att jag har en chef som är självupptagen, som föröker sätta sig på oss, som har "kört" med dem andra i teamet innan jag kom. Ända positiva just nu är att jag ger kraft till dessa hunsade kvinnor och dem faktiskt har börjat säga ifrån.Det nya jobbet skulle ju bli så bra! *suck*

Men suck så jobbigt Varför finns det så många assholes bland chefer på våra arbetsplatser  

• Norrskensflamman

Norrskensflamman skrev 2010-12-09 14:35:50 följande:
    Bobou; jag håller med Aleta. Mejla. Kasta inte utan att kolla med honom.

av den anledingen att det kan vara så att han inte är riktigt klar med bearbetandet av er separation och därför har jättejobbigt med att komma förbi till dig. Been there.

• Norrskensflamman

Mittiprickan! Det låter som en jättefin och passande klänning
    Har du någon lite längre jacka eller kappa som du kan ta på dig. Det är typ 10 min max som man orkar stå ute och frysa, så inte ska du väl behöva köpa en ny päls bara för det???
    Hade du bott närmare hade du fått låna min ärvda minkpäls. *duckar för alla djurrättsaktivister*

• Norrskensflamman

Tassar in och önskar er GOD JUL!

Massor med kramar till ALLA i tråden <3

Ungarna har klätt granen, den ser lika groteskt ostilren ut som vanligt, alla dagispynt är upphängda, jag har griljerat skinkan och tillsammans med maken tömt halva BiB med vitt vin. Ätit upp alla crackers och go'ostar.
    Bingolotto gick åt fanders. Ungarna sover nu sött och äääääääääntligen är det julafton när de vaknar. SOM de väntat!!

Imorgon ska vi äta tomtegröt till frukost, slå in de två paket som pappret inte räckte till (jag får ta mig en prommis i kylan till ICA o köpa mer papper.), åka på gravarna och tända ljus och sen så blir det hem till byn lagom till Kalle Anka.

Julotta 07:00 (en timmes sovmorgon i år m a o , yeah!) på juldagen. DET är jul, och en påminnelse om VARFÖR i alla fall JAG firar jul.

♥ alla!

• Norrskensflamman

Canta, jag hittar inte längre på din sida filerna där du sjunger låtar?
    Jag vill så gärna höra din ljuva stämma!!
    Kram!

• Norrskensflamman

ÅHHH! Så underbart, fantastiskt vacker låt och sång
    Bra jobbat MittiPrickan och Cantaton!!! *applåderar*
    Skulle jag vara ifärd med att gifta mig hade jag valt just den sången och den solisten!
    Nu är det ju snarare tvärtom. Vi är på gång att skiljas Väldigt, väldigt trist.
    Sköt om er alla härliga tants!
    Kram

• Norrskensflamman
    MittiPrickBrud skrev 2011-01-27 12:53:11 följande:
    Så ledsen att höra om att ni går skilda vägar, men sånt kan livet också vara tyvärr. Stor kram sänd i all brådska!
    Det är inte mitt beslut, det är hans
    Jag går sönder.
    Men just nu kan jag inte göra så mycket mer än jag gjort.
  • Norrskensflamman

Cantaton: Jätteroligt    Du kan väl mejla mig länken till klippet på webben, för jag kan ju inte se StockholmsTV. Kram!

• Norrskensflamman

Så kul att höra från dig I'm YOurs!!!
    Härligt med Norrlandsturné och krama och pussa på nära och kära.
    Själv har jag varit iväg 3 dagar på minisportlov till en slalomort här uppe. Jag och flickorna har umgåtts med min väninna från Götet och hennes karl, samt en annan familj här hemifrån, som är mina gamla vänner sen förr, men som vi umgås alldeles för lite med nuför tiden. Det var såååååå otroligt härligt att umgås med sina "gamla" vänner från förr, människor som bryr sig om en på riktigt och känner en utan och innan. Så enkelt och otvunget allt blir...
    Kram!

• Norrskensflamman

I'm Yours; jag måste säga att jag gillade ditt blogginlägg om Norrlandsluften. Välkommen tillbaka till Norrland

För er andra kan jag berätta att I'm Yours har en roligt, finurlig blogg där många klokheter skrivs, som jag läser sporadiskt. Liz, du får länka själv, jag kommer inte ihåg adressen. Jag brukar googla på Liz the one, så dyker den upp.

• Norrskensflamman

Liz Så kul att se din plupp lysa grön!

Och så underbara nyheter du kommer med! Back to Norrland *gör vågen* Åh vad jag önskar dig lycka till och jag är glad i hjärteroten. Nu får du närmare till de dina också!
    You go girl Du är så fantastiskt modig och handlingskraftig min vän.

Ö-vik är ett perfekt stopp tycker jag, för norrbottningar på väg söderut. Tycker inte du det
    Stor kram!

Svar på tråden Tantvarning – om igen!