• Soldemor

Tantvarning – om igen!

Många kramar till Tinker! Blä för alla ärkeas!

• Soldemor

TinkerBelle skrev 2010-12-07 11:01:54 följande:
        Kära hjärtanas! Måste bara vara för att djävlas som dem drar ut på allt hela tiden. Dem säger att kvinnor har svårt att glömma och gå vidare, men f*n vet om det inte bara är ett sätt att mörka sin egen oförmåga?Hur som haver idag, imorgon och på torsdag är det bara jag och Lill-skrutt hemma. Maken är i England och pojkarna med ärkeaset. Funderar på att skippa alla måsten och ta henen på en shopping runda efter jobbet idag. J

Gör det - och njut riktigt!

• Soldemor

Fjosok skrev 2010-12-08 08:45:26 följande:
    Olika kristna samfunds syn på äktenskap och dess skillnader med betoning på vad som är "kristet" eller inte inom läran om äktenskap och giftermål. Kan man samanfatta det med...

Spännande1 Inom vilket ämnesområde? Eller är det rvärvetenskapligt? När jag skrev mitt examensarbete hade det en tendens att glida över olika gränser hela tiden, svårt att hålla sig inom ett, tyckte jag.

• Soldemor

Tror jag skall köra hem snart, har ändå 1,5 mil längre hem nu. Skall shoppa...parkeringstillsånd för nästa halvår, kul, va? Sedan kommer det en jättesalami hem till mig ikväll, passar bra då jag är ensam hemma. Maken är på julbord.

Ursäkta om ni satte i halsen. Det är en salami, en riktig som vi har köpt av en idrottsförening som tog upp beställningar i höstas. Och maken avskyr vitlök, så jag kan ju ha lite salamiorgie innan jag skall iväg och träna, eller bättre efter, kanske.

• Soldemor
    Bobou skrev 2010-12-10 10:42:58 följande:
    Haha. Hoppas salamin var till belåtenhet!
    Alldeles utmärkt, fast jättestor!
  • Soldemor

Det blev inte så¨mycket julpyntande hos oss, vet inte var sakerna finns. Men ett mini-mini.stall med heliga familjen samt en isbjörn (nej, den hör inte till stallet!) har iaf kommit upp. Nu fortsätter kartongplocket varvat med lite rea...

Hade julnattsmässa med 11 gudstjänstbesökare. Kör, kantor, kyrkvärdar och många fler var bokstavligt talat igensnöade. Jag och maken fick gå (eller vad man skall kalla det för) sista biten till kyrkan, man kunde liksom inte komma fram med vanlig bil där. Somnade sedan vid 4-tiden, så det blev ingen julotta här, även om kyrkan ligger tvärs över gatan.

• Soldemor

*städar skrivord och tömmer postfack för att de skall se snyggt ut när jag är ledig*

• Soldemor

God fortsättning!

Här töms det kartonger och tränas, precis som planerat. Snuttarna verkar finna sig rätt så väl tillrätta och de t vå stora hade en avslappnad attityd till nyårsnattens smällare, fast lilla Loppan tyckte det var läskigt. Hon sprang hit och dit och gömde sig på olika ställen. Stoppade ner henne under täcket men där var hon bara en liten stund.
    Fast det var iaf rätt mysigt att se på fyrverkerier från sängen (ja, vi la oss före tolvslaget, vi var trötta)

Svar på tråden Tantvarning – om igen!