-
Aha, du får förBAND - jag läste det först som att du hade ett FÖR-band. Och du kanske t.o.m. är del av ett förband (militärt)?Fjosok skrev 2010-11-30 22:09:17 följande:Fjoosok får förband i slutet ... (tror jag, blev filmad då jag blivit "skjuten").
-
Tjohoo, sjungning med bästa kören ikväll. Måste snart åka, men jag har redan fixat scensminket. Så jag sitter och jobbar i lösögonfransar...
-
Jo, tack för att du frågar... Ledsen att tanttråden får ta alla mina "spy galla-utbrott". Jag blir ganska frustrerad över att det är så jobbigt med terapi, men känner mig lite löjlig som inte bara, typ, biter ihop och hanterar det. Men jag får väl se det som ett tecken på att det funkar, det jag håller på med?dfk skrev 2010-12-02 21:22:52 följande:Tinker, fy och blä för dåliga chefer! Bobou, har du hämtat dig efter senaste mötet hos psykologen?
Jag går i kbt mot en fobi jag har dragit på mig, och tanken med mina exponeringsövningar är alltså att jag ska möta det jag är rädd för och mina värsta rädsletankar; framkalla ångesten för att känna hur den går över. Tyvärr funkar det inte så att ångesten bara slås av och sedan är det bra, utan jag brukar må rätt dåligt resten av dagen. Då blir jag lätt uppgiven... Fast egentligen mår jag bra, mellan dessa tillfällen är det inga större problem. Numera. Det är skönt!
-
Oh, det låter ju jätteintressant! Verkligen!!Fjosok skrev 2010-12-08 08:45:26 följande:Olika kristna samfunds syn på äktenskap och dess skillnader med betoning på vad som är "kristet" eller inte inom läran om äktenskap och giftermål. Kan man samanfatta det med...
Apropå ärkeas... såna har inte jag... Men ett av mina ex är bara halvårsgammalt, som tidigare nämnt. Vi skildes inte direkt som vänner, och det är mycket möjligt att han kallar mig ärkeas i sina internetforum, vilka de månde vara. Och jag har fortfarande en påse med prylar i förrådet som är hans. Det är ingen papegoja och ingen häst, men en dyr bok som han kanske vill ha, och lite småsaker.
Jag tror att varje vuxen vettig människa hellre skulle mista kassen med saker än att behöva konfrontera sitt ärkeas, men det kan väl inte jag bestämma åt honom? Han vet om den där påsen, och har sagt att han tänkt komma och hämta den. Så igår hörde jag att han varit i min stad och på min arbetsplats t.o.m. (inte så konstigt som det kanske låter), då hade det ju varit skitenkelt för mig att bara ta med den där kassen - om han nu ville ha tillbaka den. Jag har verkligen ingen lust att höra av mig till honom för de där småsakernas skull, men inte heller vill jag att mitt förråd ska vara slutförvar av hans bok och annat. Så vad säger ni, är det tillåtet för mig att avyttra hans prylar nu?
Ikväll blir det julbord på jobbets bekostnad, underbart!
-
Men Aleta! Vad ledsen jag blir när jag läser om hur du hade det! Det måste ha varit en fruktansvärd situation som fick dig att bryta så plötsligt. Jättetråkigt att du behövt gå igenom detta.Aleta skrev 2010-12-09 09:53:27 följande:Bobou, maila honom och fråga vad du ska göra med prylarna. Det är ett ganska smärtfritt sätt att kommunicera på.Jag skulle inte ha slängt det utan att fråga honom först av den enkla anledningen att så skulle jag själv inte vilja bli behandlad. Det tog mycket lång tid innan jag orkade prata med mitt ex och hämta mina saker. Hade han slängt dem hade jag inte haft en enda pryl kvar eftersom jag lämnade honom endast iförd de kläder jag hade på kroppen. Jag bodde länge i en tom lägenhet, sov på en tältsäng (enda möbeln) utan lakan och, kuddar och täcken, åt med händerna (mestadels pizza) sittande på golvet. Jag hade verkligen ingenting alls med mig. Jo, en tandborste. Fjosok, det lät intressant! Tinker, det kan verkligen vara jobbigt med hantverkare ibland.
(Så är det iaf inte för mitt ex. Men jag tror att du har rätt ändå.)
-
Tinker, FYRA veckors försening? Det är ju löjligt! Och helt omöjligt att planera för, för den som ska få arbetet utfört... Förstår att du blir irriterad!
Jag är doktorand på ett universitet. Det byggnadskomplex jag jobbar i rymmer flera stora institutioner, så det är lätt flera hundra anställda här och flera hundra studenter därtill. Mitt ex (och min pojkvän) har samma utbildning som jag, och därför känner vi samma personer. Alltså inte så konstigt att han var här för att träffa någon, och inte så konstigt att vi inte sprang på varandra heller.
-
Haha. Hoppas salamin var till belåtenhet!Soldemor skrev 2010-12-09 14:46:00 följande:
Tror jag skall köra hem snart, har ändå 1,5 mil längre hem nu. Skall shoppa...parkeringstillsånd för nästa halvår, kul, va? Sedan kommer det en jättesalami hem till mig ikväll, passar bra då jag är ensam hemma. Maken är på julbord.
Ursäkta om ni satte i halsen. Det är en salami, en riktig som vi har köpt av en idrottsförening som tog upp beställningar i höstas. Och maken avskyr vitlök, så jag kan ju ha lite salamiorgie innan jag skall iväg och träna, eller bättre efter, kanske.
-
Fjosok, ha så underbart roligt idag! Tänker på dig!
(Fast jag längtar tills Nobelveckan är över, då min professor blir kontaktbar igen...) -
Hej Helene, kul att se dig!
Haha, hur kommer det sig att du återvänder till BT just nu, mitt i värsta användarstormen mot nya designen? Jag trodde att folk skulle fly stället nu...
(Jag är en sån som varit medlem jättelänge men inte brukar vara så aktiv i mina forum, men visst känner jag igen dig - från BT och från Gamman, men min användare där raderades för att jag loggade in så sällan...) -
Fin ny bild.MittiPrickBrud skrev 2010-12-20 23:08:35 följande:En liten fråga till er toppentanter:
Jag ska fira nyåret på herrgård i år. Det är jättehärligt , har sett fram emot det länge, men nu kommer mina funderingar på det där med klädsel.
VAD tycker ni att man ska ha på sig vid dylika tillfällen?
Det står inget om dresscode och jag har inte varit med på ngt sånt tidigare så jag vet helt enkelt inte.
Ska det vara långklänning a la bal eller är det lite mer vanlig festklädsel .
Jag har en svart klänning som går en bit nedanför knäna och är av omlottmodell , helt och hållet glitterbeströdd. GTror ni den är för lite festlig för en herrgårdsnyårssupe´?
Jag tycker det låter jättefint och väldigt lagom. Långklänning har man väl bara om nivån är typ frack? I så fall hade de nog sagt till, får man hoppas...
Nu har jag aldrig varit på en nyårssupé på en herrgård, men jag tror att om någon i min bekantskapskrets anordnade en sådan skulle det vara en lagom nivå, ungefär som klädkod kavaj eller mörk kostym. Det är lite finare än en "vanlig festklädsel" för mig iaf - alltså finskor och finklänning, inte stövlar eller jeans (även fast det är snyggt).