• Soldemor

Tantvarning – om igen!

dfk: Jodå´, sakta men lite händer. Lyckades gräva fram två garderober  igår, så¨nu kan jag  börja lägga in sängkläder och handdukar och liknande. En av garderoberna skall alltså¨användas som linneskåp.

Har tränat ganska mycket när jag varit ledig, men mår inte bra alls idag. Börjar jobba igen på onsdag, så nu kolkas här Echinagard för fullt, har inte tid att vara dålig (och när har man någonsin det?)

• Soldemor

Har bara en isbjörn med belysning och en mini-mini-krubba att ta ner. Björnen får stå ett tag till, den är inte så julig, men familjen Josefsson får väl åka ner i sin låda. Snart har jag nog hittat allt julpynt så jag kan sätta ut det på vinden.

• Soldemor
    Kjell Präst skrev 2011-01-13 15:46:07 följande:
    Nu är jag nästan färdig med avpyntandet, det har tagit precis hela dagen. Hos oss varar julen alltid mellan 23 december och 13 januari, några undantag därifrån medges icke!
    Inte ens isbjörnar?

Kommer förresten till dina trakter i april, skall bo på det där  hotellet i Barkarby. Vi skall se Romeo och Julia.
  • Soldemor

Trivs också storligen här! Fått så många trevliga vänner och så kul att byta tankar med varandra!

• Soldemor
    Cantaton skrev 2011-01-18 15:49:21 följande:
    Tack, mittiprick - kram till dig också.

Jag skulle ha repat idag, men vaknade och kom vekrligen, verkligen inte upp ur sängen. Messade och sa att jag var sjuk, somnade om och sov till 13.30. Då är man inte helt pigg och frisk... Nu har jag ätit lite, lyssnat på mittipricks demo en del samt tittat lite på tv. Huvudet är tungt... Ska ta det jättelugnt och dricka te innan jag åker in till stan och går på Dramaten ikväll. Känner ju inte för det heller, men lite svårt att ändra när vi är ett stort gäng som ska gå och biljetterna är uthämtade. Dessutom är min biljett en födelsedagspresent, så vore otacksamt att avböja i sista stund. ATT man kan vara så seg!!

Hoppas det är bra med er.
    Sådär kände jag mig hela förra veckan! Urtrist!
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2011-01-18 22:53:08 följande:
    Ja, det är verkligen tråkigt att vara så trött. "Stormen" var i alla fall mycket sevärd på Dramaten.
    Ah, Shakespeare! Vi kommer upp i April och skall se Romeo och Julia.
  • Soldemor
    dfk skrev 2011-01-19 16:53:06 följande:
    Solde, Romeo och Julia, den är nog jättebra! Vad kul!

Jag undrar var tant tinker har tagit vägen?
    Kram tebax MittiprickGlad

Cantaton, kanske lite vintertrött?
    Ja, i och med att maken också vill se den hoppas jag att den är superbra. Dessutom roligt att komma till Stockholm ibland.
  • Soldemor
    Jeliqa skrev 2011-01-20 11:22:41 följande:
    Jag hoppar in här. Jag är 22 år och tant. Mina vänner använder gärna ordet mormor när de beskriver mig. 
    Varmt välkommen, Jeliqa!
  • Soldemor
    Aleta skrev 2011-01-25 10:57:21 följande:
    Vad kul! Var då någonstans?
    Hos Ingis! Vi har ju bott om inte grannar så bara med några kvarter mellan oss! Nu bor jag i jättestorstan!
Svar på tråden Tantvarning – om igen!