Tantvarning – om igen!
God jul, finaste tanterna!
God jul, finaste tanterna!
Hoppar in och säger hej!
Vad spännande det låter med er sång, Canta och Pricken, hoppas man får höra någon gång!
Både du Canta och Solde har ju flyttat nyligen, sånt ÄTER ju bara på krafterna. Det kommer snart att kännas bättre, tror jag!
Själv är man väl mer eller mindre uppäten, mörad och utspottad också; för mycket jobb, för många uppdrag på fritiden... Men jag är inte så orolig för mig själv, däremot min pojkvän. Han pressar sig själv så oerhört hårt på jobbet, har gjort det i flera år, och ganska ofta får han riktiga dippar där all energi bara är slut. Nu har han varit helt håglös i flera dagar. Inte så mycket på jobbet, men hemma med mig, och jag är tyvärr inte mer säker i mig själv än att jag tar åt mig. Jag vill så gärna hjälpa honom men vad GÖR man?! Var får ni energin ifrån?
Kram, alla!
Tack, MittiPrick, du ska veta att den värmde!
Aleta, tack för ditt förslag! Jag tror inte han gillar simning så mycket, men jag började spinna vidare på det du skrev, och kom på att vi istället borde åka på spa! Det ska jag faktiskt försöka fixa. Han fyller år snart så det kan få bli en tidig födelsedagspresent... Hasseludden, är det bra? Jag har själv aldrig varit på spa så jag har nog inte så höga krav iofs, bara att det är lugnt och fräscht.
Oh, vad spännande!
Åh, Canta och Mitti, jättevacker sång!! Himlarns vad ni är bra!
Och Flamman; stor varm kram till dig.
Sitter på jobbet med Lena Nyman på Spotify i öronen, på förekommen anledning så att säga.
Så himla BRA saker hon har gjort! Inte bara Kalakukkoa och Vad har du i fickan, som man (läs: jag) kanske tänker på först. På Spotify finns några sketcher också, som Stadslollan som jag lyssnar på nu. Hon var verkligen apbra!
Ja, ursäkta, det var kanske ett klumpigt sätt att säga det på. Menade inte att vara nonchalant mot henne eller mot döden, utan bara att jag satt och tänkte på och mindes henne.
Jag konstaterar förvånat att den här tre månader gamla tråden fortfarande är öppen; och inte nog med det, gamla trådar som stängts för länge sedan (kollade någon prästtråd) är också öppna. Har det varit så sedan nylanseringen? Vad förvirrande det skulle kunna bli med massor av aktiva trådar...
Vi var på utställning i lördags, lilla Loppetroll m husse och matte:
Varför kallas det egentligen entreprenör? Det låter så cyniskt, liksom "här är någon som med smarta idéer, initiativ och framåtanda skapar affärsmöjligheter av döda människor!" ...så skulle jag då inte beskriva de få begravningsbyråer jag besökt...
Men usch, Mittiprick, vilken jobbig influensa du har dragit på dig! Hoppas det blir bättre snart!
Jag brukade bli sjuk ofta men kortvarigt, men nu har jag inte varit förkyld eller haft influensa på över ett år. Fasar för vad det kan innebära ... Jag hade ändå ont i halsen i förra veckan eftersom jag sträckt ett muskelfäste - genom körsång!
Det här var bara för roligt, så jag måste länka till min egen tråd... www.brollopstorget.se/Forum-1-25/m3935637.html