Tantvarning – om igen!
Och TACK, glömde jag visst säga.
Och TACK, glömde jag visst säga.
Hej på er. Här sitter en tröttis på lunch på ett i övrigt helt tomt kontor... Luciafiranden, leveranser, möten och turnéer håller de andra upptagna. Själv var jag uppe strax efter 5 imorse för att göra mig iordning, packa in ljudanläggningen i bilen och köra (i totalt mörker.. inga gatulampor ens) till Uppsala för Luciaspelning. Riggade, soundcheckade, tände luciakronen och körde en dryg timma. Därefter lite fika, nedriggning, inpackning i bilen och så tillbaka till Vallentuna (med låg sol rakt i ögonen)... Dumpade lite grejer hemma och så skjutsade sambon mig till jobbet så jag slapp bilen sen (det är bara 3h-parkering i centrum, så då skulle jag behöva springa ut med jämna mellanrum och flytta bilen...) Blev inkastad i ett akut-kaos. Alla skulle iväg och alla skullle ha med sig saker som inte var färdiga. Ojoj. Trött som få just nu... Önskar att jag kunde gå hem tidigare idag, men eftersom jag kom senare har jag snarare tid att arbeta in.
Trevlig lucia på er!
Hej på er!
Här känns det som att klockan är mitt i natten - och så är hon verkligen inte det... Jag gick upp 4.30 imorse för att ta 5.22-tåget (det första som gick) till soundcheck och gig tidigt imorse. Sjöng "O helga natt" kl. 7.15, haha... Många undrade hur jag kunde komma upp så högt så där tidigt på morgonen. De skulle bara veta hur naturligt just de höga tonerna kommer för mig. Knappt ansträngande Fast jag påstår inte att det är enkelt att sjunga tidigt på morgonen, dock... Kul var det i alla fall och mycket uppskattat!
Repade under dagen inför dop på lördag och nu ikväll har jag haft rätt mycket inspiration och tankar, så jag har skrivit ner och skrivit ner. Någon gång ska väl tankarna sorteras och bli verklighet också.
Hoppas ni mår bra!
helene, varmaste välkomnandet till dig! :)
God fortsättning
Ja, det är en spännande värld vi lever i Själv jobbar jag hela kommande vecka frånsett tisdag. På tisdag blir det dock en tur till IKEA så att vi kan göra iordning mitt kontorsrum där det just nu bara är kaos och ouppackade kartonger. Mår jättedåligt när jag inte hittar något där inne, och givetvis finns det inte alls plats att sitta och jobba på... Så tisdag går till att få ordning på sista rummet i lägenheten! Någon annan dag får vi väl ta shoppingsvängen för att leta gardinstänger...
Här har det nu varit julfirande i dagarna tre. Mycket mysigt.