Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning – om igen!

Snart är det lunch.

Tyvärr så är kvaliteten på matsalen här på jobbet mindre bra… L

Ser alltid jätte smaskigt ut på menyn, men så när maten ligger framför en uppstår genast en ”pest eller kolera” val situation.

• TinkerBelle

Soldemor skrev 2010-11-11 15:57:33 följande:
    Idag skall gangsterpqaddan (skulle maken se vad jag kallar hans prinsessa för!) ha sin andra rabiesspruta, dvs notera: glöm INTE att ta med de tjocka trädgårdshandskarna till veterinären! Idag skall gangsterpqaddan (skulle maken se vad jag kallar hans prinsessa för!) ha sin andra rabiesspruta, dvs notera: glöm INTE att ta med de tjocka trädgårdshandskarna till veterinären!   Prästkandidat blir man, när man är antagen som blivande präst hos det stift där man lämnat in sin ansökan. Innan man blir kandidat, måste man genomgå en antagningskonferens, som ser lite olika ut i olika stift, men där de kollar upp hur man uppfattar sitt kall och om det kan förmodas, att det är en kallelse från Gud och hur man då kan antas fungera som präst, eller om det är något helt annat, typ självförverligande eller liknande.

Så man är alltså redan fullt "utbildad" så att säga?

• TinkerBelle

Aleta skrev 2010-11-15 06:26:55 följande:
    Godmorgon!Idag börjar jag på nytt jobb! Ska strax väcka ungarna som får äta frukost på fritids/förskolan. Så himla skönt att slippa försöka få i dem något att äta på morgonen. Jag misstänker att de äter betydligt bättre tillsammans med andra barn.

Hoppas att du har haft en bra dag!

Jag har inga problem att fåi lillan mat - inte ens på morgonen.
    Tyvärr är det tvärtom att jag måste hålla igen henne för annars skulle hon äta tills hon spricker. Hon har fått för sig att hon ska tävla med storebror som är 16...
    Kan bli lite mycket för 8-årig flicka.

• TinkerBelle

Fjosok skrev 2010-11-15 23:15:12 följande:
    Suck och dubbeklsuck!Problem med fracken som passar halvbra. Har ökat i vikt i höst då jag mestadels av tiden gått med bandage på grund av en exembehandling som aldrig tog slut.När man inte får duscha blir det sällan så att man tränar...OCh nu, måste avbryta behandlingen för att komma i fracken och exemen är tillbaka på en vecka. (förlåt, men är bara lite "deppisch" just nu)

Uschligt!

Du får gå lååånga promenader, gå i trappor och få in annan "vardagsträning" sån som man kankse inte direkt svettas av. Alldeles för underskattat om jag ska vara ärlig.

Kramar till er allla i höstmörkret! Idag regnar det åtminstonde inte.
    Ska spring på dagens första och förhoppningsvis ända möte...

• TinkerBelle

Norrskensflamman skrev 2010-11-16 10:23:22 följande:
    ÅH, här är underbart vinterväder! Imorse -14, men nu är det lite varmare. Strålande sol och gnistrande vit snö överallt. Att det kan vara så fina dagar i november!

Aha riktig vinter!
    Igår bokad vi vår sportlovs resa som dessutom blir makens 40-års present. Vi ska "lyxa" till det med hyrstuga i sälen i fyra dagar. Inte helt gratis, men vi ser verkligen fram emot att bara få åka massa med skidor.

• TinkerBelle

Jag har så ont i huvudet idag.
    Är lite orolig att jag lyckats plocka på mig något förkylningsvirus.
    Har inga andra symptom förutom huvudvärk i vänstra sidan....

• TinkerBelle

tonårsmorsa skrev 2010-11-17 14:20:59 följande:
      Hoppas det går över snart. Jag har haft något kombinerat illamånde/huvudvärk den här veckan och jag har verkligen aldrig ont i huvudet.

Det blir tidigt i säng ikväll!
    Maken är bort rest så i princip kan jag gå och lägga mig med lill-skrutt utan att få dåligt samvete.

• TinkerBelle

Vet ni va tanter jag behöver er hjälp att förstå en sak...
    Som ni vet så spelar dottra innebandy.
    Nu har tränarna börjat proppsa på att dem ska dusch efter träningen.
    På sätt och vis kan jag förstå att det är bra att dem lär sig att duscha efter träningen, men för oss passar det inte riktigt att spendera ytterligare en halvtime i sporthallen när jag redan är stressad att komma hem och börja laga middag till sönerna som väntar.  Medan jag lagar middag så duschar dottern och logistiken blir så mycket enklare. Det har jag gjort klart för  tränaran, men se dem ger sig inte.

Så till min fråga – varför är det så svårt att acceptera att alla familjer inte har samma förutsättningar?
    Varför inte bara släppa och acceptera att så här gör vi i vår familj – dvs duschar hemma?

Idag blev jag sur och fräste ifrån. Inte det bästa kanske men jag blir så less! L

• TinkerBelle

Kjell Präst skrev 2010-12-01 08:17:49 följande:
    Igår ringde hembygdsföreningen till mig och upplyste mig om att jag hade satt in 6800:- på deras konto... Det borde ha varit 150 som är medlemsavgiften... Men för säkerhets skull hade jag också betalat in hyran för vår lägenhet till hembygdsföreningen... Det var ju tur att de inte behöll pengarna och bjöd på julbord till hela styrelsen

Och tack Kjell präst!
    Du fick mig att le igen.

Jag är så less på mitt nya jobb, på att det är så rörigt, på att jag har en chef som är självupptagen, som föröker sätta sig på oss, som har "kört" med dem andra i teamet innan jag kom. Ända positiva just nu är att jag ger kraft till dessa hunsade kvinnor och dem faktiskt har börjat säga ifrån.
    Det nya jobbet skulle ju bli så bra! *suck*

• TinkerBelle

Norrskensflamman skrev 2010-12-01 10:09:13 följande:
      Men suck så jobbigt Varför finns det så många assholes bland chefer på våra arbetsplatser  

Ja man kan ju undra!
    Mest fascinerade tycker jag det är att man låter dem hållas...

Inte förrän jag började ifråga sätta hur chefen faktiskt bemöter oss så vakande dem andra och insåg att nä det kanske inte var så bra.

T.e.x så kan har öppet driva med oss i möten där det ingår andra avdelningar – för det tycker han är okej!

Eller det faktum att han låter den stora kärleken i hans liv (som jobbar på en annan avdelning, är gift och har barn) attackera hans personal utan någon som helst anledning och han sitter bara och tittar på eller tar henne i försvar – inte hans personal…

Fatwa  - någon som vet hur man gör?

• TinkerBelle

Bobou skrev 2010-12-01 14:04:01 följande:
    Mm... Jag tror att beteenden lätt bara rullar på utan att man reflekterar över dem - även för chefen. Det är nog jättebra med ett uppvaknande för honom också!

Trust me - we have tried!

En av tjejerna som har jobbat med han i tio år har sagt till honom att han borde kliva asitt uppdrag för han är en direkt dålig chef. Hon har sagt det vid flera tillfällen - och vad var hans svar? Jo att hon skulle gå hem och vila lite för hon var upprörd och påväg att bli utbränd. Förnekelse here we come!

• TinkerBelle

God efter middag till alla älskade söta tanter!

Just nu känns det som om livet rusar på i ”snabb-spolningsläge” och jag hinner bara med hälften av det jag skulle behöva göra.

Problem med "ärkeaset" har jag igen. *suck*
    Lite annorlunda vinkling på det den här gången dock.
    Lill-skrutt vägrar sedan en månad tillbaka att åka till honom när dem ska ha umgänge.
    Han har svårt att se att det är hans eget fel eftersom han inte tar henne till hennes sportaktiviteter, kompis kalas m.m. utan dem sitter hemma i olika rum.
    Han är lika mycket i förnekelse nu som när jag lämnade honom.
    Och inte är det hans fästmö han ältar problemen med – nix han ringer mig i tid och otid och jag kan inte påstå att jag har någon större lust att lyssna. Jag har ett intresse och det är att Lill-skrutt mår bra. Hur han löser resten av sitt privatliv är upp till honom.

• TinkerBelle

Aleta skrev 2010-12-06 21:14:17 följande:
    Ja, blä för ärkeas Tinker!Jag är så glad att jag inte har några barn med mitt gamla ärkeas. Vi hade en papegoja ihop som jag numera har vårdnaden om. Just nu jagar jag honom angående en häst. Får jag bara hem den så är sedan allt avslutat med honom efter snart 10 år!

Kära hjärtanas! Måste bara vara för att djävlas som dem drar ut på allt hela tiden.

Dem säger att kvinnor har svårt att glömma och gå vidare, men f*n vet om det inte bara är ett sätt att mörka sin egen oförmåga?

Hur som haver idag, imorgon och på torsdag är det bara jag och Lill-skrutt hemma. Maken är i England och pojkarna med ärkeaset. Funderar på att skippa alla måsten och ta henen på en shopping runda efter jobbet idag. J

• TinkerBelle

Så var lunchen avklarad. Det var länge sedan lunchen var dagens höjdpunkt på jobbet, så ni förstår nog hur illa det är. Tur har jag dock som jobbar med gäng härliga ”tanter” som har nära till skämt och skratt. Fast det blir lite tröttsamt ibland eftersom vi alla är lika trötta på chefen.

• TinkerBelle

Nu har solen börjat gå ner i horisonten och himlen är vakert orange färgad!
    Jag sitter i ärlighetens namn ganska så strategiskt i ett av Stockholms största kontors komplex.

• TinkerBelle

Är så trött och så less på allt! Maken skulle ha kommit hem idag, men måste stanna för att hålla koll på hantverkarna som aldrig blir klara. L Dem är fyra veckor försenad, men kan inte riktigt förklara varför. Senaste veckan när han varit där så har det börjat hända saker.

Fantastiskt att det inte spelar någon roll vilket land det är när man har med hantverkare att göra så blir det alltid strul. Sorgligt att man ska behöva bevaka dem för att det ska bli gjort!

• TinkerBelle

Boubo - var jobbar du med? *nyfiken*

• TinkerBelle

Aleta skrev 2010-12-09 12:09:47 följande:
    Ja, det var ingen sund relation vi hade. Det tog även många år att reda ut allt, men på lördag ser det ut som om alla banden blir klippta!

Låter skönt att få ett riktigt avslut!

Kan känna själv att det är en eländig balans gång när man har barn inblandade. Måste ständigt vara på min vakt och fråga mig själv om ärkeasets frågor, samtal, mail är för barnens skull eller bara handlar om att kontrollera mig... Fortfarande efter fem år.

Svar på tråden Tantvarning – om igen!