• Soldemor

Tantvarning – om igen!

Bobou skrev 2011-02-18 12:06:20 följande:
    Varför kallas det egentligen entreprenör? Det låter så cyniskt, liksom "här är någon som med smarta idéer, initiativ och framåtanda skapar affärsmöjligheter av döda människor!" ...så skulle jag då inte beskriva de få begravningsbyråer jag besökt...
    Jag brukar kalla honom för dödgrävare! .-D
  • Soldemor

Fick precis ett argt mail från en tant på Österlen, som tycker att vi borde undervisa konfirmanderna i kyrkohistoria istället för att utsätta dem för sexuell exploatering - ääh?

• Soldemor
    Helg: Montera Ikeamöbler, tvätta, gudstjänst m dop, medbjuden på dopmottagning, dopsamtal, spinning - sedan är det måndag igen!
  • Soldemor
    Kjell Präst skrev 2011-02-18 11:57:43 följande:

Intressant att era konfirmander får möta en begravningsentreprenör. Det får mina också, och det ses inte med helt blida ögon i församlingen. Tog jag dit en sexrådgivare vet jag inte hur det skulle gå

Hade vi bjudit in tidiningen att träffa dödgrävaren hade folk säkert blivit upprörda för det också! Men konfiirmanderna tycker iaf att det ger något!
  • Soldemor
    Aleta skrev 2011-02-18 22:57:27 följande:
    Jag ska föreslå att de börjar med något liknande i församlingen här!
    Undrar vad de kommer att säga...  
    Jag kan tipsa dem om massor av kul saker som konfirmander gillar! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Soldemor
    Aleta skrev 2011-02-20 19:29:13 följande:
    Du får jättegärna inboxa mig om ert upplägg!
    Mm, om jag reder ut hur man gör nuförtiden, skall jag skicka vårt schema!
  • Soldemor

Vad händer i helgen?

Ikväll blir det träning, handla mat och soffmys m vin och räkgoja /eller räkkocktail om man hellre vill).
    I morgon Ikea och lite annat möbelrelaterat, sedan tvättstuga.
    På söndag årsmöte med kattklubben och jympa på kvällen - första lediga helgen denna månad! Yes!!

• Soldemor
    MittiPrickBrud skrev 2011-03-15 15:15:28 följande:
    Å va e de för fel på de då?
    Inget alls, bara en aningen annorlunda och ofta så mycket mer av allt! 
Svar på tråden Tantvarning – om igen!