Inlägg från: Fröken T |Visa alla inlägg
  • Fröken T

Borgerlig vigsel

Vi kommer att gifta oss i en trädgård. Tänker låta gästerna stå. Fast det finns trädgårdsmöbler så den som vill/behöver kan ju sitta. Vi kommer att ha festen i samma trädgård.

Har en tanke om att jag och min bm ska gömma oss inne i huset medan gästerna kommer. När alla har kommit och är ute i trädgården så går vi ut ur huset på andra sidan, alltså gatusidan och går sedan in i trädgården via en grind i staketet. Gästerna kommer att ha gått in via huset så de kommer nog inte ens veta att grinden finns där. Lite svårt att förklara :) (Vi ska vara på www.ekermanska.se ) Tänker då att musiken börjar spela precis innan vi kommer in. Antingen har vi trubadur eller så spelar vi upp musik, beror på ekonomi.

Exakt hur vigseln ska utformas vet jag inte. Antar att det beror lite på vigselförättaren. Om man tar nån politiker så blir det väl lite mer mallat kan jag tänka men om man anlitar någon som man betalar så utformar man väl vigseln i samråd med den personen? Tänker i alla fall att jag vill ha åtminstone en sång under vigseln.

• Fröken T
    ClaraH skrev 2011-01-29 19:52:18 följande:
    Jag det var såhär vi tänkte det tills för någon månad sen. Nu blir det Stockholm istället. Vi har en lokal mitt i stan och kommer att vara på innergården som det ser ut nu. Men vad gör vid regn?!

Vi är inte alls klara med cermonin men ska nog träffa vigselförrättaren nästa helg. De är ju av muskerfamilj så vi ska prat ihop oss om musiken också.
    Får man fråga vad ni har för vigselförättare? Har problem med att hitta ngn och skulle vilja boka en för att kunna skicka ut inbjudan nästa månad.
Svar på tråden Borgerlig vigsel