Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Halmstadbrudar som vill snacka bröllop eller allt mellan himmel och jord??

Gillar inte hela "träffafolkjagintekännerfråninternetpåriktigt"-grejen men jag kan skriva till dig här ^^ är 18, nitton nästa höst när vi gifter oss och han är 26, 27 då. Hur går det för er? Vi har bestämt oss för 1/10 och ska åka och titta på svarta örnshuset på lördag :D

• förlovadflicka

Lumys skrev 2010-11-07 16:30:16 följande:
    Vi har inte satt ett exakt datum, men det kommer bli första eller andra lördagen i september nästa år. På torsdag åker vi och kollar wapnä för vi planerar att ha en dagen-efter-bröllops-brunch där :) Ska bli spännande att kolla och förhoppningsvis boka något på riktigt. Det har vi inte gjort än...har ni?Ska ni gifta er i kyrkan? Vi har inte bestämt oss än. Men vill helst ha vigseln utomhus.

Har inte bokat än, ska kolla på svarta örnshuset på lördag men det lutar verkligen åt det :) Vi är Jehovas vittnen och ska gifta oss i vår Rikets sal (gudstjänstlokal).
    Så ska vi ha öppet hus efter vigseln innan festen och ska åka och kolla på hetz minne om det kan vara nåt :)

Irish Coffee skrev 2010-11-07 17:00:15 följande:
    Hej hej... Halmstad brud har men bor i Dublin just nu. Ska gifta mig i juni med min irlandske man. Ska vara pa Svarta Ornshuset med vigslen i deras tradgard =) Har det mesta fixat och planerat. Hur langt har ni kommit?  
    Har kommit ganska långt i planeringen, vi vet hur vi vill ha det Nu ska det bara bokas och köpas. Men har min klänning iaf och lite andra grejer, frisör är bokad, finns i släkten :)
  • förlovadflicka
    Irish Coffee skrev 2010-11-08 20:36:12 följande:
    "forlovadflicka" kan verkligen rekomendera Svarta Ornshuset, tycker att det ar jatte fint dar och de ar verkligen trevliga och maten ar saaa god MEN vi tycker ar daligt ar att det tar max 90pers och det varsta ar att det tar 250kr for en flaska vin!!!! och de sager att de gar at en flaska per pers. Vi vet inte ans vad det ar for vin men anda sa har det redan sakt vad det kostar.....men men... finns inte sa manga stallen att valja pa i Halmstad. Lycka till.
    Tack för råden, tur att vi ska vara 35 personer och ha alkoholfritt! :D
  • förlovadflicka
    weddingdreams skrev 2010-12-20 20:13:28 följande:

Hej, Jag är inte från halmstad men ska gifta mig antingen i sep eller nästa sommar. Väntar på offert för att se om det är rimligt. Har precis flyttat till hus nämligen så budgeten är inte så luftig...:)

Det jag undrar är om någon av er har varit på dunis fabrikbod i halmstad. har tänkt ha dunilin servetter i färgen abourgine men finner den bara på nätet och där rä den rätt dyr. Hörde av någon annan att fabrikboden är billigare. Vet ni nått om det?

Kramen

Det är billigt där iaf, vet jag :)
  • förlovadflicka
    weddingdreams skrev 2010-12-20 20:59:27 följande:
    men man kan kanske inte betälla från dom utan mman måste gå dit väl?
    Vet inte säkert men skulle inte tro att man kan beställa...
Svar på tråden Halmstadbrudar som vill snacka bröllop eller allt mellan himmel och jord??